تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
جالب است ۰
یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرد مقامات آمریکا و ونزوئلا سه هفته قبل در دوحه با هدف ایجاد کانال ارتباطی مستقیم دیدار محرمانه داشتند.
مذاکرات محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر
به گزارش مردم فردا،روزنامه ال پایس به نقل از منابع خود از دیدار محرمانه رئیس پارلمان ونزوئلا و مشاور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قطر و با هدف ایجاد کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور خبر داد.

این روزنامه اسپانیایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و دست راست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، سه هفته پیش در دوحه با خوان گونزالس، مشاور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

به نوشته این روزنامه، این دیدار بدون حضور واسطه یا شخص ثالثی انجام شده است تا کسی در گفتگو‌ها دخالت نکند.

این روزنامه در ادامه نوشت: رودریگز با گونزالس دیدار کرد تا یک کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور ایجاد کند. همچنین در این دیدار، مسائل مربوط به آزادی زندانیان و لزوم عادی سازی حیات سیاسی در ونزوئلا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از اواخر سال گذشته، آمریکا با اجازه به شرکت شورون Chevron برای استخراج و پالایش نفت با همکاری شرکت ملی نفت ونزوئلا PdVSA و عرضه محصولات آن به بازار آمریکا، کاهش فشار تحریم‌ها بر ونزوئلا را آغاز کرده است.

نیکلاس مادورو در ژانویه گذشته گفت که ونزوئلا آماده عادی سازی روابط دیپلماتیک با آمریکا است.

گفتنی است که این روابط در سال ۲۰۱۹ و زمانی که واشنگتن، خوان گوایدو را که به طور غیرقانونی خود را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرد، به رسمیت شناخت، قطع شد.
https://mardomefarda.ir/vdchwxnz.23nw-dftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین