تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۶
جالب است ۰
سناتورهای جمهوری‌خواه، مانع تصویب بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید برای حمایت نظامی از اوکراین و رژیم صهیونیستی شدند.
مخالفت سنا با بودجه درخواستی کاخ سفید برای کمک به کی‌یف و تل‌آویو
به گزارش مردم فردا،رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه از تصویب نشدن لایحه بودجه درخواستی کاخ سفید برای تداوم کمک نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی در مجلس سنا خبر دادند.
بر این اساس، سناتورهای جمهوری‌خواه به دلیل گنجانده‌نشدن شرط آنها درباره اصلاحات مهاجرتی در این طرح، مانع تصویب بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید برای کی‌یف و تل‌آویو شدند.
یکی از ۵۱ سناتوری که به این طرح رأی منفی داد - در مقابل ۴۹ رأی مثبت - «برنی سندرز» سناتور دموکرات است که می‌گوید با ارائه حمایت نظامی بی‌قید و شرط به رژیم صهیونیستی مخالف است مگر اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم روش جنگ در غزه را تغییر دهد.
شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در این‌باره گزارش داد: «عدم تصویب این طرح، حتی با وجود درخواست [جو] بایدن برای تصویب آن، کمک نظامی آمریکا به اوکراین و اسرائیل را در کنگره به حالت تنفس مصنوعی کشاند».
علیرغم افزایش تلفات غیرنظامیان در جنوب غزه، این موضوع که دولت آمریکا در روند ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، امری بعید به نظر می‌رسد.
پیش از این، دو مقام آمریکایی گفته بودند که واشنگتن در حال حاضر پیشنهادات مبتنی بر منع تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی و یا انتقاد شدید از عملکرد این رژیم جهت تغییر دادن تاکتیک‌های جنگی آن را رد می‌کند، چرا که معتقد است راهبرد موجود واشنگتن، مبنی بر انجام مذاکرات خصوصی با اسرائیل در این زمینه بسیار موثرتر است.
https://mardomefarda.ir/vdcfyyd0.w6d0xagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین