تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
جالب است ۰
سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی با ابراز نارضایتی از رویکرد تل‌آویو درقبال کی‌یف، از احتمال تعلیق ورود بدون روادید صهیونیست‌ها به اوکراین خبر داد.
تعلیق احتمالی ورود بدون روادید صهیونیست‌ها به اوکراین
به گزارش مردم فردا،«یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی روز شنبه در مصاحبه‌ای با رسانه‌های اوکراینی گفت که کی‌یف به دلیل نارضایتی ازسیاست‌های رژیم موقت صهیونیستی در قبال پناهجویان اوکراینی در حال بررسی تعلیق توافقنامه ورود بدون روادید به اوکراین برای صهیونیستها است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» کورنیچوک  گفت: «شهروندان روسیه بدون محدودیت وارد اسرائیل می‌شوند، شهروندان بلاروس نیز همینطور اما برای شهروندان اوکراینی ویزای الکترونیکی اختراع کرده‌اند. نه من و نه مدیریتم کاری نمی‌توانیم بکنیم جز اینکه این اقدام را ناراحت کننده می‌دانیم.»

وی افزود: «اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا در پاسخ به این اقدام اسرائیل ورود بدون روادید به اوکراین‌ را برای اسرائیلی‌ها تعلیق کنیم یا خیر.»

«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» ر رئیس‌جمهور اوکراین، در ماه مارس تهدید مشابهی را مطرح کرد و گفت که نظام مجوز ورود الکترونیکی اجرا شده از سوی اسرائیل  گامی غیردوستانه برای شهروندان اوکراین است.

کورنیچوک همچنین از موضع تل آویو در مورد تهاجم روسیه ابراز ناامیدی کرد و گفت که اوکراین انتظار کمک از شرکای خود دارد.

وبگاه آمریکایی «اکسیوس» پیشتر گزارش کرد که رژیم صهیونیستی به آلمان مجوز فروش موشک‌های ضدتانک «اسپایک» به اوکراین را نداده است. موشک‌های اسپایک تحت مجوز رژیم صهیونیستی تولید می‌شود و تل‌آویو مجوز صادرات این موشک‌ها را دارد.

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در خصوص امتناع تل‌آویو از فروش موشک‌های اسپایک به اوکراین گفت که این رژیم نگران است که نظامیان روسیه با تسلیحات ساخت اسرائیل کشته شوند و این امر موجب شود که مسکو به منافع امنیتی تل‌آویو در سوریه آسیب وارد کند.

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر ضمن تشکر از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی، از مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی خواسته بود برای کمک به کشورش جهت مقابله با روسیه، کی‌یف را به  انواع سامانه دفاع موشکی  مجهز کنند.

کورنیچوک در نشست مطبوعاتی در تل آویو گفته بود: «ما از اسرائیل می‌خواهیم یک ابزار دفاعی به شکل گنبد آهنین و ابزارهای دفاعی مشابه دهد، ما باید از شهروندان خود محافظت کنیم.»
https://mardomefarda.ir/vdcb.sb9urhb8siupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین