تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۳
جالب است ۰
ارزش بازار تیم سبز به بیش از ۱٫۲ تریلیون دلار افزایش یافته است تا این شرکت بالاتر از بزرگانی مثل متا و تسلا قرار بگیرد.
بالاتر از متا و تسلا؛ ارزش سهام انویدیا رکوردشکنی کرد
به گزارش مردم فردا،ارزش سهام انویدیا با افزایش۲٫۳ درصدی، به رکورد تاریخی ۵۰۴ دلار در روز دوشنبه دست پیدا کرد. این رکورد قبل از اعلام نتایج سه‌ماهه‌ی مالی سوم شرکت در روز سه‌شنبه است که تحلیلگران انتظار دارند رشد درآمد بیش از ۱۷۰ درصد را ببینند.

طبق تخمین‌های مؤسسه‌ی LSEG، پیش‌بینی شرکت برای فصل چهارم مالی، رسیدن به رشد ۲۰۰ درصدی است.

به گزارش CNBC، قیمت سهام انویدیا در سال جاری میلادی، ۲۴۵ درصد افزایش یافته و از هر عضو دیگری در شاخص S&P 500 داوجونز (۵۰۰ شرکت برتر بازار سرمایه‌ی آمریکا) بیشتر است. ارزش بازار تیم سبز در حال حاضر ۱٫۲ تریلیون دلار به‌حساب می‌آید و بسیار بالاتر از متا و تسلا قرار دارد.

هر علامتی که نشان دهد اشتیاق به هوش مصنوعی مولد کاهش یافته است یا برخی از مشتریان بزرگ به پردازنده AMD متمایل شده‌اند یا اینکه تحریم‌ها علیه چین تأثیر مخربی بر کسب‌وکار داشته‌ است، می‌تواند برای سهامی که به چنین رشدی رسیده، مشکل ایجاد کند.

تراشه‌های هوش مصنوعی AMD، تهدید اصلی کسب‌و‌کار انویدیا هستند
محدودیت‌های ایجاد شده برای چین و مسائل رقابتی، عواملی هستند که توجه سهام‌داران انویدیا را به خود جلب خواهند کرد. به‌ویژه ظهور AMD در بازار هوش مصنوعی مولد، دغدغه‌ی تازه‌ای برای انویدیا ایجاد کرده، زیرا بیشترین سهم بازار واحد پردازش گرافیک هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است.
لیسا سو، مدیرعامل AMD، ماه گذشته اعلام کرد که شرکتش انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳، حدود ۴۰۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۴ بیش از دو میلیارد دلار از فروش پردازنده گرافیکی درآمد به‌دست آورد. تیم قرمز قبلاً اعلام کرده بود که MI300X، پیشرفته‌ترین GPU هوش مصنوعی خود را امسال به برخی از مشتریان عرضه خواهد کرد.

هفته‌ی گذشته، انویدیا H200 را معرفی کرد، پردازنده‌ی گرافیکی‌ای که برای آموزش و به‌کارگیری انواع مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود و به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد چت‌بات‌های هوشمندتری توسعه دهند و متن ساده را به طرح‌های گرافیکی خلاقانه تبدیل کنند.

H200 نسخه‌ی ارتقاء‌یافته‌ای از H100 محسوب می‌شود که OpenAI برای آموزش مدل زبانی بزرگ GPT-4 Turbo از آن استفاده کرده است. براساس برآوردی از شرکت سرمایه‌گذاری Raymond James، هزینه‌ی تراشه‌های H100 بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار بوده و هزاران عدد آن‌ها برای تعلیم مدل‌های بسیار بزرگ لازم‌اند.

 

تراشه‌های H100 بخشی از گروه دیتاسنتر انویدیا هستند که در سه‌ماهه‌ی مالی دوم با رشد ۱۷۱ درصد به درآمد ۱۰٫۳۲ میلیارد دلار رسید. این مقدار حدود سه چهارم از کل درآمد تیم سبز را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران برای سه‌ماهه‌ی سوم مالی انتظار دارند که افزایش درآمد کسب‌و‌کار دیتاسنتر انویدیا با رشد تقریبی چهار برابری، از ۳٫۸۳ به ۱۳٫۰۲ میلیارد دلار برسد. طبق تحلیل‌هایی که توسط LSEG صورت گرفته است، انتظار می‌رود کل درآمد به ۱۶٫۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

طبق برآوردهای LSEG، رشد درآمد انویدیا در فصل چهارم مالی، به حدود ۱۹۵ درصد خواهد رسید. این روند تا پایان سال ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند اما انتظار می‌رود شیب آن کاهش یابد.

تاکنون سرمایه‌گذاران انویدیا، نگرانی‌های مرتبط با چین را به‌رغم اهمیت بالقوه‌ی این موضوع برای کسب‌وکار این شرکت، نادیده گرفته‌اند. تراشه‌های هوش مصنوعی H100 و A100 اولین بار در سال گذشته تحت‌تأثیر محدودیت‌های جدید آمریکا قرار گرفتند که هدف آن منع فروش تراشه‌های پیشرفته به چین بود.
https://mardomefarda.ir/vdch-6ni.23nzzdftt2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما