تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
ظاهرا سامسونگ بجای اینکه اگزینوس 2300 را از سبد محصولاتش بردارد، آن را در گوشی‌های بالارده و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌دهد.
اگزینوس 2300 سامسونگ در راه است، اما نه به عنوان یک تراشه پرچمدار
به گزارش مردم فردا،امسال برخلاف چند سال اخیر، دیگر خبری از تراشه اگزینوس در پرچمدارهای سری گلکسی S سامسونگ نخواهد بود و قدرت آن‌ها را تنها چیپ‌های کوالکام تامین می‌کند. با این حال ظاهرا چنین موضوعی به معنای مرگ اگزینوس 2300 نخواهد بود و ظاهرا این تراشه برای گوشی‌های بالارده و میان‌رده از راه می‌رسد.

چندین سال است که کاربران از عملکرد پایین‌تر تراشه‌های اگزینوس نسبت به اسنپدراگون شکایت می‌کنند و اگرچه چیپ‌های اگزینوس در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، اما همچنان نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

ظاهرا همین موضوع باعث شده تا سامسونگ حداقل برای مدت زمان کوتاهی تراشه‌های اگزینوس را از پرچمدارهایش کنار بگذارد و به استفاده تمام و کمال از چیپست‌های اسنپدراگون روی بیاورد. اما چه بلایی سر اگزینوس 2300 می‌آید؟ تراشه‌ای که طبق شایعات برای سری گلکسی S23 در حال توسعه بوده است.

اگزینوس 2300 به گوشی‌های بالارده و میان‌رده می‌آید
گزارش جدیدی که از سوی رسانه کره‌ای The Elec منتشر شده، این ادعا را مطرح کرده که اگزینوس 2300 از برنامه‌های سامسونگ کنار نمی‌رود، اما کارکرد آن تغییر می‌کند. در حالی که گزارش‌های اولیه از توسعه آن به عنوان یک چیپ پرچمدار حکایت داشتند، حالا ظاهرا سامسونگ می‌خواهد آن را در گوشی‌های بالارده و میان‌رده مورد استفاده قرار دهد.

یکی از دلایل این موضوع مربوط به لیتوگرافی این چیپ می‌شود. در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 2، تراشه مورد استفاده در سری گلکسی S23 با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید می‌شود، سامسونگ می‌خواهد برای اگزینوس 2300 از معماری 5 نانومتری استفاده کند تا در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود.

گزارش اخیر می‌گوید که سامسونگ یک استراتژی دوگانه را برای این تراشه در پیش گرفته بود و به دنبال تولید انبوه آن با لیتوگرافی‌‌های 4 و 5 نانومتری بود. اما در نهایت ظاهرا تصمیم به استفاده از معماری 5 نانومتری گرفته و لیتوگرافی پیشرفته‌تر را برای تراشه‌های آینده مورد استفاده قرار می‌دهد.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم سامسونگ چه برنامه‌ای برای اگزینوس 2300 دارد، اما اگر خواهان استفاده از آن در گوشی‌های بالارده و میان‌رده‌اش باشد، شاید گلکسی A74 یا گلکسی S23 FE به آن مجهز شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcaa6n6.49ny015kk4.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما