تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
مدیاتک در سال‌های گذشته توانسته در بازار تراشه‌های موبایل رقابت خوبی با کوالکام داشته باشد. این شرکت حال از تراشه دایمنسیتی 7200 برای بازار میان رده رونمایی کرده است. مدیاتک می‌گوید در زمان طراحی این تراشه، کاربردهایی مانند عکاسی و گیمینگ را در اولویت قرار داده است.
تراشه 4 نانومتری دایمنسیتی 7200 برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد
به گزارش مردم فردا،مدیاتک در سال‌های گذشته توانسته با ترکیب عملکرد و مصرف انرژی بهینه، کوالکام را به چالش بکشد و با تراشه‌های پرچم‌دار سری دایمنسیتی خود در بعضی موارد از رقیب آمریکایی عملکرد بهتری داشته باشد. حال تراشه میان رده دایمنسیتی 7200 با تمرکز بر گیمینگ و عکاسی معرفی شده است.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 7200
تراشه دایمنستی 7200 مانند Dimensity 9200 با فناوری ساخت تراشه N4P شرکت TSMC تولید شده است. برای این تراشه دو هسته Cortex-A715 با حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز در کنار شش هسته Cortex-A510 در نظر گرفته شده است. کارهای گرافیکی را نیز پردازنده Mali G610 MC4 بر عهده دارد. 

این پردازنده گرافیکی که شباهت بسیاری با GPU به کار گرفته شده در تراشه Dimensity 9000 دارد، از هسته‌های سایه‌زن کمتری برخوردار شده اما قادر است از یک نمایشگر Full HD با نرخ بروزرسانی 144 هرتزی پشتیبانی نماید. به این مورد باید پشتیبانی از فناوری HDR10+ ،CUVA HDR و Dolby HDR را نیز اضافه کرد.

پردازنده سیگنال تصویر تراشه دایمنسیتی 7200 از فیلم‌برداری 4K HDR پشتیبانی می‌کند و امکان نصب حسگر دوربین تا 200 مگاپیکسلی را برای سازندگان گوشی به وجود می‌آورد. همچنین چندین قابلیت هوش مصنوعی جدید نیز به این تراشه اضافه شده که همه به عکاسی بهتر کمک می‌کنند.

تراشه دایمنسیتی 7200 از فناوری شبکه 5G sub-6GHz با سرعت تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی ‌می‌کند و امکان استفاده از دو سیم‌کارت 5G به صورت همزمان را به وجود می‌آورد. از دیگر مشخصات ارتباطی باید به Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 اشاره کرد.

تراشه دایمنسیتی 7200 از چندی دیگر در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته خواهد شد. البته هنوز اطلاعاتی از گوشی‌های مجهز به این تراشه منتشر نشده است.
https://mardomefarda.ir/vdcae0n6.49niy15kk4.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما