تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
جالب است ۰
نخست وزیر سنگاپور اعلام کرد پیش از انتخابات عمومی سال آینده در کشورش از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و به این ترتیب این کشور آسیایی برای روند انتقال قدرت آماده می‌شود.
سنگاپور برای انتقال قدرت آماده می‌شود
به گزارش مردم فردا،به نقل از استریتز تایمز، لارنس وانگ، معاون نخست وزیر رهبری حزب اقدام مردم (PAP) را در انتخابات آینده سنگاپور برعهده خواهد داشت و قبل از انتخابات قدرت را از لی هسین لونگ تحویل می گیرد.

نخست وزیر سنگاپور روز یکشنبه گفت: لارنس به من گفته است که آماده است و من به او و تیمش اطمینان کامل دارم، دلیلی برای به تاخیر انداختن انتقال سیاسی وجود ندارد.

لی هسین لونگ در کنوانسیون دوسالانه حزب اقدام مردم که در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های اکسپو سنگاپور برگزار شد، در حضور بیش از ۱۰۰۰ عضو حزب را سخنرانی می‌کرد.

او با اشاره به این که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ نتوانست آن طور که امیدوار بود قبل از تولد ۷۰ سالگی اش، کشور را مدیریت کند، گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود، سال آینده تا ۷۰ سالگی رهبری حزب اقدام مردم را تحویل خواهم داد.

این حزب در ۲۱ نوامبر ۱۹۵۴ تأسیس شده است و انتخابات عمومی آینده در سنگاپور باید تا نوامبر ۲۰۲۵ (آبان ۱۴۰۴) برگزار شود.

لی خاطرنشان کرد: وزرا پیش از این لارنس ونگ معاون نخست وزیر را به عنوان رهبر خود انتخاب کرده بودند، انتخابی که توسط نمایندگان پارلمان این کشور و حزب اقدام مردم تأیید شد.

نخست وزیر سنگاپور گفت: تحویل دادن قدرت به لارنس ونگ قبل از انتخابات به این معنی است که او کسی است که حزب اقدام مردم را در کمپین های انتخاباتی رهبری می کند، جایگاه خود را به دست می آورد و کشور را با حمایت کامل ملت به جلو می برد.

وی افزود: انتقال رهبری برای هر کشوری همیشه مشکل است. خیلی چیزها ممکن است به هم بریزند. هم سنگاپوری‌ها و هم مردم خارج از سنگاپور، دور و نزدیک، ما را تماشا می‌کنند. همه چیز به موفقیت این سومین انتقال در تاریخ ما بستگی دارد.

لی هسین لونگ ادامه داد: پس از آن، من در اختیار نخست وزیر جدید خواهم بود و هر جا که فکر کند می‌توانم مفید باشم، خواهم رفت. تمام تلاشم را می کنم تا به او و تیمش کمک کنم تا بجنگند و برنده انتخابات بعدی شوند، می خواهم به او کمک کنم تا مسئولیت هایش را انجام دهد و کشور را رهبری کند تا سنگاپور بتواند فراتر از افراد برای سالهای بسیار طولانی به موفقیت ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه سنگاپور و حزب اقدام مردم در طول دوران نخست وزیری او برای تقریباً ۲۰ سال کاملاً متحول شده اند، افزود: بعضی چیزها هرگز تغییر نمی کنند، ما وقف سنگاپور می مانیم، ما هنوز احساس وظیفه می کنیم که به مردم خدمت کنیم و در قبال نسل های آینده وظیفه داریم که این جزیره را ایمن و امن نگه داریم.

نخست وزیر سنگاپور با بیان اینکه برای ماموریت بعدی آماده است، گفت: من آنقدر در دولت بوده ام که بدانم نمی توانم همه را راضی کنم. اما تمام تلاشم را می کنم تا تصمیم خود را توضیح دهم، در مورد مشکلات و مبادلات پیشاپیش صحبت کنم و حمایت اکثریت گسترده سنگاپوری ها را جلب کنم.

به گزارش ایرنا، لی هسین لونگ، نخست وزیر کنونی سنگاپور، سرتیپ سابق ارتش سنگاپور است و در جایگاه وزیر امور خارجه نیز خدمت کرده است.

لی که در دوران استعمار بریتانیا در سنگاپور به دنیا آمد، پسر ارشد اولین نخست وزیر سنگاپور، لی کوان یو است. او از کالج ترینیتی، کمبریج در سال ۱۹۷۴ با مدرک لیسانس هنر در ریاضیات با ممتاز درجه یک و دیپلم در علوم کامپیوتر با ممتاز (معادل کارشناسی ارشد درجه یک در علوم کامپیوتر) فارغ التحصیل شد. او بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ در نیروهای مسلح سنگاپور (SAF) خدمت کرد و به درجه سرتیپ رسید و در سال ۱۹۸۰ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در مدرسه کندی هاروارد به پایان رساند.
لی پیش از تصدی پست نخست وزیری در سال ۲۰۰۴ به عنوان معاون نخست وزیر، وزیر دارایی، وزیر تجارت و صنعت، و دومین وزیر دفاع در دوره نخست وزیران لی کوان یو و گوچوک تانگ خدمت کرده است. پیشنهاد او برای ساخت دو استراحتگاه مجتمع در سنگاپور به منظور افزایش درآمد گردشگری منجر به توسعه مارینا بی سندز و استراحتگاه جهانی سنتوزا شد. پس از رکود بزرگ، او بر بهبود اقتصاد کشور در عرض دو سال نظارت کرد. اصلاحات سیاسی نیز در دوره او افزایش یافت. از سال ۲۰۲۰ او بر همه گیری کووید-۱۹ و رکود و بهبود بعدی آن نظارت داشت. در سال ۲۰۲۲، او به جنگ اوکراین واکنش نشان داد و تنها کشور جنوب شرق آسیا بود که روسیه را تحریم کرد.

رسانه های بین المللی بارها از لی هسین لونگ به عنوان پردرآمدترین رهبر دولتی جهان یاد کرده اند.

او دبیرکل حزب اقدام مردم (People's Action Party, PAP) یک حزب سیاسی محافظه کار اصلی راست میانه در سنگاپور و یکی از سه حزب سیاسی اصلی این کشور است که در پارلمان، در کنار حزب مخالف کارگران (WP) و حزب پیشرفت سنگاپور (PSP) حضور دارد.

در صورتی که قدرت سنگاپور به لارنس ونگ منتقل شود این دومین بار از زمان استقلال سنگاپور (۱۹۶۵) خواهد بود که نخست وزیر این کشور از خاندان لی نخواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcg3n9x.ak9qw4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین