تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱
جالب است ۰
خبرگزاری رویترز از تشکیل جلسه مقامات ارشد اطلاعاتی بیش از ۲۰ کشور در سنگاپور خبر داد.
در سنگاپور چه گذشت؛ جلسه مخفیانه مقامات ارشد اطلاعاتی زیرپوست اجلاس شانگری-لا
به گزارش مردم فردا، رویترز در خبری اختصاصی به نقل از منابع موثق اعلام کرد که مقامات ارشد اطلاعاتی بیش از ۲۰ کشور در حاشیه اجلاس «مجمع گفتمان شانگری-لا» در سنگاپور، گردهم آمده و درباره موضوعات مختلف از جمله جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.
رویترز به نقل از پنج منبع که نامشان فاش نشده، نوشت که این جلسات چندین سال است که برگزار می‌شود اما تاکنون رسانه‌ای نشده و هرچند فهرست دقیق کشورهای حاضر در این نشست مشخص نیست اما براساس گزارش‌ها آوریل هِینز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا و همچنین مقامات ارشد اطلاعاتی چین و هند در آن حضور داشته‌اند.
به گفته یکی از منابع رویترز، هیچ نماینده‌ای از روسیه در این نشست حاضر نبوده و ولادیمیر گاوریلوف، معاون وزیر دفاع اوکراین گفته که در اجلاس شانگری-لا حضور داشته اما در نشست مقامات اطلاعاتی شرکت نکرده است!
هرچند جزئیات دستور کار این جلسه مشخص نیست اما گفته می‌شود مقامات اطلاعاتی درباره تلاش‌ها و اقدامات در راستای مقابله با جرایم فراملی بحث کرده‌اند.
یکی از منابع رویترز گفت که این نشست «جشنواره‌ روش‌های جاسوسی مدرن نبوده بلکه بیشتر راهی برای گسترش درکی عمیق‌تر از نیات و خطوط قرمز بوده است. در بین سرویس‌های اطلاعاتی، رمزی نانوشته وجود دارد و آن هم این است که وقتی دیپلماسی رسمی‌ و آشکار دشوار باشد، آنها می‌توانند وارد مذاکره شوند.»
یکی دیگر از منابع رویترز، فضا و لحن جاری در این نشست را سازنده و غیرتهاجمی توصیف کرد. مرکز مطالعات راهبردی بین‌المللی که یک اندیشکده مستقل مستقر در انگلیس است، اجلاس شانگری‌-لا را سازماندهی و نخستین بار در سال ۲۰۰۲ اقدام به برگزاری آن کرد. این اجلاس، بستری برای بحث و تبادل نظر درباره مسائل امنیتی آسیا-اقیانوسیه و توسعه گفتمان محسوب می‌شود.
پیش‌تر نشریه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی مدعی شد که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌ای) ماه گذشته به چین سفر کرده؛ اقدامی که این نشریه آن را نشات‌گرفته از نگرانی شدید واشنگتن درباره تشدید تنش در روابط چین-آمریکا خوانده است. نکته جالب درباره این سفر این است که در همین بازه زمانی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که انتظار دارد یخ روابط بین واشنگتن و پکن «آب» شود.
https://mardomefarda.ir/vdchx6nz.23n66dftt2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین