تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۱
جالب است ۰
«تارمان شانموگاراتنام» عضو پیشین حزب حاکم سنگاپور و معاون سابق نخست وزیر این کشور با کسب ۷۰.۴ درصد آرا به ریاست جمهوری رسید.
مردم سنگاپور رئیس جمهور جدیدی را انتخاب کردند
به گزارش مردم فردا،انتخابات ریاست جمهوری سنگاپور شنبه گذشته برگزار شد و کمیسیون انتخابات جمعه نتایج نهایی و پیروزی «تارمان شانموگاراتنام» عضو پیشین حزب حاکم سنگاپور و معاون سابق نخست وزیر این کشور را با کسب ۷۰.۴ درصد آرا اعلام کرد.

به گزارش رویترز، تارمان سیاستمداری محبوب است و در چندین دوره توانسته است به پارلمان راه پیدا کند. وی اوایل سال جاری میلادی از عضویت در حزب حاکم «اقدام خلق» کناره‌گیری کرد و گفت که بعنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند.

رویترز نوشت، پیروزی نامزدی که حکومت سنگاپور نزدیک است نشان می‌دهد که عموم مردم این کشور همچنان به حزب اقدام خلق اعتماد دارند.

لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور با اعلام اینکه در تماسی تلفنی پیروزی تارمان را تبریک گفت، افزود: اطمینان دادم که دولت بطور کامل با وی همکاری خواهد کرد و او نیز از تصمیم خود برای همکاری نزدیک با دولت خبر داد.

انتخابات شنبه در سنگاپور سومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که طبق قانون سال ۱۹۹۱ شهروندان امکان انتخاب رئیس جمهوری بر اساس رای مستقیم را یافتند. تارمان نهمین رئیس جمهوری سنگاپور به شمار می‌آید.

ریاست جمهوری در سنگاپور هر چند یک مقام عمدتا تشریفاتی است، اما کلید دسترسی به ذخایر ارزی این کشور را در دست دارد و می‌تواند انتصاب مقام‌های دولتی را تایید یا رد کند.
https://mardomefarda.ir/vdcc1pqi.2bqx18laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین