تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۲
جالب است ۰
دبیرکل سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت، با توجه به اینکه مسکو و کی‌یف برای دستیابی به اهداف خودشان با زور تلاش می‌کنند، هیچ امیدی برای راه‌حل مسالمت‌آمیز برای جنگ در اوکراین در آینده نزدیک وجود ندارد.
گوترش: فعلا هیچ پایانی برای جنگ اوکراین قابل رویت نیست
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری راشا تودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی‌نو گفت: «من خیلی امیدوار نیستم که بتوانیم در آینده نزدیک راه‌حلی مسالمت‌آمیز داشته باشیم. فکر می‌کنم دو طرف هنوز تصمیم دارند که این درگیری را ادامه دهند.»

بر اساس جدیدترین آمار وزارت دفاع روسیه، در ماه‌های اخیر اوکراین ۶۶۰۰۰ نیرو و ۷۶۰۰ قطعه تجهیزات سنگین را در مسیر شکستن خطوط دفاعی روسیه بین مناطق خرسون و دونتسک از دست داده است.

گرچه گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که حامیان غربی کی‌یف این ضدحمله را شکست‌خورده می‌دانند، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنان اصرار دارد که ارتش او مناطق خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک و همچنین کریمه را دوباره پس خواهد گرفت.

روسیه معتقد است که پذیرای راه‌حل دیپلماتیک برای این مناقشه است، اما هرگونه توافق صلح باید «واقعیت سرزمینی جدید» را در نظر بگیرد؛ اینکه مناطق فوق‌الذکر به اوکراین واگذار نخواهند شد. علاوه بر این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که مذاکرات «نه با زلنسکی، که دست‌نشانده غرب است، بلکه مستقیما با اربابانش انجام خواهد شد.»
https://mardomefarda.ir/vdcj8me8.uqeyyzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین