تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
جالب است ۰
خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر دارایی روسیه نوشت که این کشور به منابع مالی عظیمی برای عملیات نظامی خود در اوکراین نیاز دارد.
وزیر دارایی روسیه: به منابع مالی زیادی برای جنگ اوکراین نیاز داریم
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، " آنتون سیلوانوف" خاطر نشان کرد: پول و منابع عظیمی برای عملیات ویژه روسیه در اوکراین لازم است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا دستور افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌ها و حداقل دستمزد را برای مقابله با تورم صادر کرد. این در حالی است که پوتین این مسئله را رد کرد که همه مشکلات اقتصادی به جنگ اوکراین ارتباط دارد.

در این میان وزیر دارایی روسیه خاطر نشان کرد، روسیه طی سال جاری میلادی بیش از یک تریلیون روبل درآمد مازاد نفت و گاز بدست خواهد آورد؛ بودجه ای که برای افزایش پرداختی‌های مربوط به رفاه اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

وزیر دارایی روسیه همچنین از طرح کنترل سرمایه‌ها و توقیف دارایی های سرمایه‌گذاران خارجی مربوط به کشورهای "غیردوست" روسیه که پاسخی از سوی کرملین به تحریم‌های غرب بوده، دفاع کرد.

وی با اشاره به اقدام غرب در توقیف حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دلار از ذخایر بین‌المللی مسکو عنوان کرد: همان طور که غرب منابع طلا و سرمایه ای ما را توقیف کرده، ما نیز این کار را در قبال کشورهای غیردوست روسیه انجام می دهیم.

ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و  چهارمین ماه خود را می‌گذراند.
https://mardomefarda.ir/vdcc.xq4a2bqx1la82.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین