تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
جالب است ۰
وزیر خارجه ژاپن برای گفت‌و‌گو درباره بازسازی اوکراین امروز به کی‌یف می‌رود.
سفر وزیر خارجه ژاپن به کی‌یف
به گزارش مردم فردا،وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد که یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه برای گفت‌و‌گو در مورد بازسازی اوکراین و راه‌های دستیابی به صلح عادلانه و پایدار به کی‌یف سفر می‌کند.

براساس گزارش ریانووستی، در بیانیه‌ای که از سوی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: وزیر کامیکاوا امروز از اوکراین بازدید می‌کند و با دیمیتری کولبا همتای اوکراینی خود دیدار خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کامیکاوا به طرف اوکراینی اطمینان خواهد داد که سیاست ژاپن برای حمایت از اوکراین، حتی با وجود شرایط سخت بین المللی، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

 این بیانیه می‌افزاید که در مورد بازسازی اوکراین و برگزاری کنفرانس اوکراین-ژاپن در مورد بازسازی اقتصادی که در ۱۹ فوریه در توکیو با حضور دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین برگزار می‌شود، گفتگو خواهد کرد.

 این وزارتخانه ادامه داد وزیر امور خارجه ژاپن در بحث عادلانه با شرکای اوکراینی در خصوص تلاش‌های لازم برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار و توانمندی‌های ژاپن برای کمک به این روند شرکت خواهد کرد.

روابط مسکو و توکیو تاکنون با چالش‌هایی همراه بوده و با اعزام ده ها هزار نیروی روسی به اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ وخیم تر شده است. ژاپن همچنین به تحریم های اقتصادی گسترده متحدان غربی اش علیه روسیه ملحق است.

هر چند که تدابیر کنترل صادراتی جدید ژاپن، همچنان از انتقال تسلیحات از سوی توکیو به کشوری که در جنگ است، جلوگیری می کند اما ممکن است به طور غیرمستقیم به نفع اوکراین در جنگ با روسیه تمام شود.
https://mardomefarda.ir/vdcd9k0x.yt0xn6a22y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین