تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
سران کودتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی گروه «اکواس» (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.
زمزمه‌ مداخله نظامی گروه واگنر روسیه در کودتای نیجر بالا گرفت!
به گزارش مردم فردا،همزمان با اتمام مهلت تعیین شده امروز (یکشنبه) برای آزادی «محمد بازوم» رئیس جمهور برکنار شده نیجر و مواجهه کودتاگران این کشور با مداخله نظامی احتمالی گروه «اکواس» حکومت نظامی جدید این کشور از گروه واگنر تقاضای کمک کردند.

آژانس خبری آناتولی روز یکشنبه با اعلام این مطلب گزارش داد که این درخواست در جریان دیدار سران کودتای نظامی در نیجر از کشور همسایه مالی مطرح شده است.

پس از آنکه تیمی که روز پنجشنبه از سوی اکواس برای میانجیگری به نیجر اعزام شده بود، اجازه ملاقات با ژنرال «عبدالرحمن چیانی» رئیس شورای انتقالی این کشور را نیافت، وزرای دفاع کشورهای عضو اکواس روز جمعه طرح مداخله احتمالی در نیجر را نهایی کردند و از نظامیان خواستند منابع مورد نیاز این اقدام را آماده کنند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد ۲۶ ژوئیه) محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد ۲۸ ژوئیه)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.
https://mardomefarda.ir/vdciuuar.t1auy2bcct.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین