تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۷
جالب است ۰
یک جت ثبت شده مرتبط با یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر از روسیه به بلاروس پرواز کرده و در این کشور به زمین نشست.
هواپیمای متعلق به واگنر در بلاروس به زمین نشست
به گزارش مردم فردا،به نوشته روزنامه گاردین، کدهای شناسایی این هواپیما که یک جت Embraer Legacy ۶۰۰ با کدهای "اوتولکس ترانسپورت" مطابقت دارد توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده به یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر مرتبط است و توسط سایت فلایت رادار ۲۴ رصد شده، صبح امروز (سه شنبه) وارد بلاروس شد.
بر اساس توافقی با میانجی گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس با هدف توقف شورش گروه واگنر، پریگوژین قرار است به بلاروس برود.
شایان ذکر است که هنوز تایید نشده که آیا پریگوژین در داخل این هواپیما هست یا خیر و این هواپیما تنها جت متعلق به گروه واگنر نیست.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که سایت "فلایت رادار ۲۴" یک هواپیمای تجاری را که اوایل امروز به سمت بلاروس می‌رفته، نشان داده است.
رصد رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این هواپیما از روستوف به سمت مینسک پرواز کرده است.
از سوی دیگر رسانه های روسی گزارش می دهند که سرویس امنیتی روسیه تحقیقات خود را در مورد شورش مسلحانه واگنر که ساختمان های نظامی در روستوف را تصرف کرده و سپس به سمت مسکو حرکت کردند، بسته است.
رسانه دولتی تاس گزارش می دهد: به گفته سرویس امنیتی روسیه پرونده جنایی در مورد این شورش مسلحانه بسته شد. در طول بررسی پرونده جنایی، مشخص شد که شرکت کنندگان آن اقدامات خود را با هدف ارتکاب شورش متوقف کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه واگنر در حال آماده شدن برای تحویل "تجهیزات نظامی سنگین" خود به نیروهای مسکو است.
این گروه مزدور پس از اینکه رهبر آنها یوگنی پریگوژین با میانجیگری رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو موافقت کرد، به شورش کوتاه مدت خود پایان دادند. طبق مفاد قرارداد، تعدادی از مزدوران واگنر جذب ارتش روسیه می‌شدند و پریگوژین موافقت کرد که به بلاروس نقل مکان کند.
انتقال تجهیزات نظامی نشان می دهد که این روند می تواند در حال انجام باشد. 
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز طی یک سخنرانی خود گفت که اکثر جنگنده‌های واگنر «وطن‌پرست» هستند و به آنها این امکان را داد که به رئیس خود در کشور همسایه بپیوندند.
https://mardomefarda.ir/vdcjatev.uqehyzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین