تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
پس از کنار رفتن هواوی از حوزه رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ، اپل و شیائومی، مدت‌هاست که جایگاه‌های برتر در بازار گوشی‌های هوشمند را دست به دست می‌کنند. جدیدترین آمار وبسایت Canalyst اما به ما نشان می‌دهد که طی سه ماهه گذشته اپل با افتی قابل توجه روبرو شده و سامسونگ اگرچه یک درصد از سهم بازار خود را از دست داده ولی همچنان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیاست.
سامسونگ، اپل یا شیائومی؟ آخرین برنده رقابت بازار گوشی‌های هوشمند کیست؟
به گزارش مردم فردا، با بررسی آمار برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند طی سه ماهه دوم سال 2023 همراه ما باشید.

گوشی های هوشمند یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین دستگاه های الکترونیکی در دنیای امروز هستند. با توجه به رشد فناوری و نیازهای کاربران، برندهای مختلف سعی دارند تا با عرضه محصولات جدید و بهبود کیفیت خود، جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت و گسترش دهند. در این مطلب به بررسی آمار فروش دنیای گوشی های هوشمند در سه ماهه اخیر (آوریل تا ژوئن 2023) بر اساس داده‌های فروش سه برند برتر دنیا و مقایسه آن با دوره های مشابه اخیر خواهیم پرداخت.

با توجه به گزارش شرکت Canalys که توسط GSMArena مطرح شده، بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش یافته است. این کاهش به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

با این حال، بازار گوشی‌های هوشمند نشانه‌هایی از بازگشت به روند رشد دارد. براساس گزارش Canalys، در سه ماهه دوم سال 2023، حدود 285 میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است. این عدد نسبت به سه ماهه اول سال 2023، 12 درصد و نسبت به سه ماهه دوم سال 2022، 27 درصد افزایش نشان می‌دهد.



برندهای برتر بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سه ماهه دوم سال 2023 عبارتند از:

- Samsung با 19 درصد سهم بازار و 54.7 میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

- Apple با 14 درصد سهم بازار و 40.4 میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

- Xiaomi با 14 درصد سهم بازار و 39.8 میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل 83 درصد رشد داشته است.

- Oppo با 10 درصد سهم بازار و 28.8 میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل 28 درصد رشد داشته است.

- Vivo با 9 درصد سهم بازار و 26.5 میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل 27 درصد رشد داشته است.



همچنین براساس گزارش شرکت Counterpoint Research، برندهایی که در سه ماهه دوم سال 2023 بیشترین رشد را در بازار گوشی‌های هوشمند جهانی داشته‌اند عبارتند از:

- Realme با 65 درصد رشد سالانه و فروش 11.4 میلیون دستگاه

- OnePlus با 61 درصد رشد سالانه و فروش 4.6 میلیون دستگاه

- Motorola با 57 درصد رشد سالانه و فروش 9.5 میلیون دستگاه

آنطور که گزارش شده، بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سال 2023 همچنان از تاثیرات منفی دوره سه ساله گسترش ویروس کرونا رنج می‌برد، اما امیدواری برای بهبود این شرایط هر روز پررنگ‌تر شده و برندهای مختلف با استفاده از استراتژی‌های متفاوت برای جذب مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند. برخی از این استراتژی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ارائه گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G. براساس گزارش Canalys، حدود 37 درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه دوم سال 2023 قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارند.

- ارائه گوشی‌های تاشو. براساس گزارش Counterpoint Research، حدود 1.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو در سال 2023 فروخته شده است. Samsung با 88 درصد سهم بازار، برند پرفروش ترین گوشی هوشمند تاشو است.

- ارائه گوشی‌های هوشمند با قابلیت نورپردازی LED. براساس گزارش Counterpoint Research، حدود 2.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند با قابلیت نورپردازی LED در سال 2023 فروخته شده است. Xiaomi با 40 درصد سهم بازار، برند پرفروش ترین گوشی هوشمند با قابلیت نورپردازی LED است.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی روند رشد ادامه پیدا کرده و به سطوح مربوط به پیش از سال 2019 نزدیک‌تر شویم.
https://mardomefarda.ir/vdcb9zb8.rhb90piuur.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما