تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
اگر به دنبال خرید یک گوشی خوب بوده اما بودجه خاصی را در نظر گرفته‌اید، راهنمای خرید گوشی زیر 20 میلیون تومن را بخوانید. با داشتن بودجه 20 میلیونی می‌توانید در میان گوشی‌های موجود در بازار یک مدل بسیار مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخته و در انتها آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم.
راهنمای خرید بهترین گوشی 16 تا 20 میلیون تومان در بازار ایران
به گزارش مردم فردا،گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده‌اند و سازندگان در این زمینه و به خصوص در بخش گوشی‌های میان‌رده بسیار خوب عمل کرده و گوشی‌هایی را روانه‌ بازار کرده که به نسبت قیمت‌شان مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

در همین رابطه فهرستی از بهترین گوشی تا 20 میلیون بر اساس قیمت ارائه شده است. در راهنمای خرید گوشی تا بیست میلیون تومان همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید بهترین گوشی در شهر سخت افزار، یک لیست شامل چند گوشی تا بیست میلیون تومان از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین کارشناسان شهر سخت افزار در بخش کامنت ها به ارائه مشاوره تخصصی در خرید گوشی موبایل می پردازند.

 

گوشی Samsung Galaxy A73 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 73
قیمت: حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 



گلکسی A73 5G بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان سامسونگ محسوب می‌شود که با مشخصات سخت افزاری مناسب خود توانسته در فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ قرار بگیرد. این گوشی برای کاربرانی که اولویت‌شان عکاسی است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این گوشی زیر بیست میلیون به تراشه اسنپدراگون 778G 5G مجهز بوده و ناگفته نماند گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز برای این گوشی سامسونگ در نظر گرفته شده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن در صورت استفاده‌ معمولی تا دو روز دوام می‌آورد. در حال حاضر گوشی A73 بالاترین مدل سامسونگ در کلاس قیمتی خود محسوب می‌شود و تقریباً در همه زمینه‌ها بهترین است.

 
گوشی Xiaomi 13 Lite (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 13 لایت
قیمت: حدود 17 میلیون 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی



بهترین گوشی زیر ۲۰ میلیون چینی، شیائومی 13 لایت است که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار قرار می‌گیرد. در واقع طراحی بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان شیائومی نشان از آن دارد که با دستگاه هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

جدیدترین گوشی شیائومی به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.55 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش 402 پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده استفاده شیائومی از یک نمایشگر تمام عیار گیمینگ برای گوشی شیائومی 13 لایت است.

بر روی قاب پشتی گوشی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو قرار دارد تا علاقه مندان به عکاسی بتوانند روی این گوشی خوش دست برای عکاسی و فیلم‌برداری حساب کنند.

حضور پردازنده قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام هم سبب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید و از گیم‌پلی آن لذت ببرید. شیائومی 13 لایت به عنوان بهترین گوشی تا بیست میلیون به یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و شارژر قدرتمند با توان 67 وات، توانایی شارژ این گوشی را در مدت زمان کوتاه 40 دقیقه دارد.

 
گوشی Xiaomi Poco F4 GT (8GB/128GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 4 جی تی
قیمت: حدود 18 میلیون 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی



گوشی پوکو F4 GT بهترین گوشی رنج 20 میلیون تومن محسوب می‌شود که از یک نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است تا خوره های بازی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند. پشت و روی بدنه این موبایل از جنس شیشه بوده که جاذب اثر انگشت است. محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد و طراحی آن حس و حال گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند.

در ادامه راهنمای خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان به بخش دوربین گوشی پوکو F4 GT می‌پردازیم که شامل دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو است. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است. این یعنی با یک دستگاه همه فن حریف طرف هستیم که علاوه بر گیمینگ از قابلیت های بالایی در فیلم برداری و عکاسی برخوردار است.

گوشی پوکو F4 GT در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها در اجرای بازی ها و برنامه‌های سنگین است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 4700 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 120 وات هستیم که به لطف تراشه کم مصرف گوشی به این زودی‌ها خالی نخواهد شد.

بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این گوشی مدل بالا قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 17 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

 
گوشی Motorola Edge 30 5G (8GB/256GB)
گوشی موتورولا اج 30
قیمت حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی



گوشی موتورولا Edge 30 یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.5 اینچی اولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر 405 پیکسل در هر اینچ است.

در بخش دوربین هم با یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض همراه شده علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را داشته و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K است.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی موتورولا Edge 30 به تراشه اسنپدراگون 778G+ 5G مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب این گوشی زیر بیست میلیون در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ 5G هم پشتیبانی می‌کند. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری 4020 میلی‌آمپر‌ ساعتی را به همراه یک شارژر 33 وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

در نهایت باید گفت که با یکی از پرارزش‌ترین و بهترین گوشی های حال حاضر بازار ایران روبرو هستیم که از همه جهات یک محصول همه چیز تمام بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی باشد که گوشی تا ۲۰ میلیون با برند خاص و مشخصات رده بالا می‌خواهند.

 
گوشی Nothing Phone 1 (8GB/256GB)
گوشی ناتینگ فون 1
قیمت: حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی



گوشی Nothing Phone 1 فارغ از طراحی و شکل ظاهری، میان‌رده پیشرفته و سطح بالایی‌ست که روی کاغذ در سه بخش صفحه‌نمایش، دوربین و پردازنده با نمونه‌های موفقی مثل Galaxy A73 5G قابل مقایسه است.

در بخش پشتی Nothing Phone 1 با کاور شیشه‌ای شفافی روبرو می‌شویم که اجزای ناشناخته‌ای را به‌نمایش می‌گذارد. در این بخش بیش از 900 چراغ LED برای نور پردازی استفاده شده است.

نمایشگر 6.55 اینچی دستگاه یک نمونه OLED با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ (پنل 10 بیتی) است و از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند. حداکثر نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 120 هرتز بوده که با توجه به LTPO‌ نبودن پنل، تقریبا ثابت و بدون تغییر است.

استفاده از تراشه +Snapdragon 778G در کنار قدرت کافی می‌تواند قیمت تمام‌شده دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش دهد و ناتینگ در محصول خود از حافظه داخلی نوع UFS 3.1 استفاده کرده تا سرعت گوشی بالا برود. همچنین انرژی مورد نیاز ناتینگ فون ۱ را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند. 

 
گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus (8GB/256GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس
قیمت: حدود 20 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی



گوشی شیائومی ردمی Note 12 Pro Plus 5G بهترین گوشی زیر 20 میلیون با‌ کیفیت بسیار بالا است که به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است. در همان نگاه اول طراحی این گوشی نشان از آن دارد که با گوشی هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

بهترین گوشی بالای 16 میلیون تومن شیائومی، یعنی ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G، به صفحه‌نمایش نوع OLED مجهز شده است. توانایی نمایش 395 پیکسل در هر اینچ در کنار ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز نشان از آن دارد که با نمایشگری همه چیز تمام برای گیمینگ رو‌به‌رو هستیم.

در قسمت پشتی بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲3 با قیمت مناسب هم سه سنسور دوربین برای این دستگاه در نظر گرفته شده که یک سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن 200 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل از نوع تله فوتو مجموعه دوربین‌های سه‌گانه بهترین گوشی رنج 20 میلیون تومن را تشکیل می‌دهند. با داشتن این گوشی نباید کوچک ترین نگرانی در مورد کیفیت تصاویر و ویدیوهای ضبط شده داشت و حتی می توان از ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G به جای دوربین عکاسی یا فیلم برداری استفاده کرد.

در بخش سخت‌افزاری هم ردمی Note 12 Pro Plus 5G به یکی پردازنده‌های قدرتمند مدیاتک، یعنی Dimensity 1080 مجهز شده است تا خیال هر کاربری از توانایی این گوشی تا بیست میلیون در اجرای بازی های سنگین راحت باشد.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی زیر بیست میلیون تومن باید گفت که گوشی ردمی Note 12 Pro Plus 5G به یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و حضور شارژر قدرتمند با توان 120 وات و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سبب شده تا در مدت زمان کوتاه 15 دقیقه، باتری این گوشی مدل بالا به طور کامل شارژ شود.


آیا با ۲۰ میلیون تومان می توان گوشی خوبی خرید؟
گوشی پوکو F4 GT را می‌توان بهترین گوشی تا بیست میلیون دانست که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند همچنین اگر به دنبال یک گوشی خاص هستید، ناتینگ فون 1 را هم در سبد خرید خود قرار دهید.

کدام برند گوشی تا 20 میلیون تومن برای خرید بهتر است؟
برند سامسونگ نماینده موفق و جدیدی در محدوده گوشی زیر بیست میلیون ندارد، اما درمطلب بهترین گوشی زیر 20 میلیون تومن به تعدادی از گوشی‌های مناسب اشاره شده است. از نظر اینجانب گوشی پوکو F4 GT و موتورولا Edge 30 با ارزش ترین انتخاب در این بازه قیمتی محسوب می‌شوند. آیا شما هم خرید این گوشی‌ها را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان بهترین گوشی رنج 20 میلیون تومن در بازار کدام است؟
https://mardomefarda.ir/vdcivuaz.t1a3z2bcct.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما