تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
جالب است ۰
رئیس جمهور فرانسه در جریان نشست سران ناتو در ویلنیوس گفت که لازم است گام‌های مشخصی برای پیوستن اوکراین به ناتو تعریف شود.
ماکرون: باید مراحل پیوستن اوکراین به ناتو را مشخص کرد
به گزارش مردم فردا،امانوئل ماکرون قبل از گفت‌وگو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پاریس به رسانه‌ها گفت:‌ دو هفته دیگر در نشست ویلنیوس با یکدیگر ملاقات خواهیم کرد که اهمیت آن را همه می‌دانند. در شرایط فعلی و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ خواهد شد، اقدامات ما در طول سال های آینده مشخص خواهد شد، منظور من در درجه اول حمایت اوکراین است که باید در بلندمدت ادامه یابد، و همچنین لازم است در چارچوب بحث هایی که ما در مورد این موضوع در اجلاس بخارست در سال ۲۰۰۸ آغاز کردیم، گام‌هایی برای پیوستن اوکراین به ناتو تعریف شود.
پیش از این، روزنامه «لوموند» گزارش داده بود که فرانسه با اتخاذ تصمیم برای حمایت از پیوستن اوکراین به ناتو، از برگزاری نشست ویلنیوس پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، در جلسه شورای امنیت که در ۱۲ ژوئن در کاخ الیزه برگزار شد، تصمیم گرفته شد این اقدام (پیوستن اوکراین به ناتو) از این پس به عنوان یک تضمین امنیتی قابل اعتماد برای جلوگیری از ادامه جنگ در اوکراین تلقی شود و در صورت توقف جنگ، این به عنوان تضمینی برای عدم وقوع حمله جدید خواهد بود.
این روزنامه اشاره می کند که این تصمیم به معنای تغییر ریشه ای در موضع فرانسه و نزدیک شدن آن به مواضع کشورهای اروپای مرکزی به ویژه لهستان و کشورهای بالتیک است.
به نوشته روزنامه لوموند، نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان در جریان نشست ناتو که در بخارست در سال ۲۰۰۸ برگزار شد، هرگونه امکان پیوستن زودهنگام اوکراین به ناتو را علی‌رغم مواضع حمایت‌کننده آمریکا، رد کردند.
https://mardomefarda.ir/vdchzxnz.23nwkdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین