تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
ویندوز ۱۰ همچنان بر بازار کامپیوترهای شخصی تسلط دارد و به‌ عنوان محبوب‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت شناخته می‌شود.
ویندوز 10 همچنان محبوب‌ترین ویندوز است
به گزارش مردم فردا،مدت قابل‌توجهی از زمان انتشار عمومی ویندوز ۱۱ می‌گذرد و طبق گزارش ماه می StatCounter، درحالی‌که مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی‌های منظم، سعی دارد تجربه‌ی کاربری این سیستم‌عامل را بهبود دهد، اما ویندوز ۱۰ همچنان محبوب‌ترین نسخه‌ی ویندوز است.

StatCounter می‌گوید ویندوز ۱۰ با ۷۱٫۹ درصد از سهم بازار، در جایگاه پراستفاده‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت قرار دارد. این رقم با توجه به تلاش‌های غول فناوری اهل ردموند برای ترغیب افراد به ارتقالی کامپیوتر به استفاده از ویندوز ۱۱، بسیار درخورتوجه است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل عدم مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۱، حداقل مشخصات فنی موردنیاز این پلتفرم باشد.


ویندوز ۱۱ با سهم ۲۲٫۹۵ درصدی جایگاه دوم فهرست ماه می StatCounter قرار دارد که در مقایسه‌ با آوریل کمی کاهش یافته است. بدین‌ترتیب ۹۴٫۸۵ درصد از کاربران از ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده می‌کنند.

همان‌طور که ویندوز سنترال اشاره می‌کند، مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان دهد و پس‌ از آن نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مذکور منتشر نخواهد شد. اگر پس‌ از پایان دوره‌ی پشتیبانی، همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنید، ویژگی‌ جدیدی به آن اضافه نخواهد شد اما وصله‌های امنیتی را دریافت خواهید کرد.

در ادامه سهم بازار هریک از نسخه‌های ویندوز را در می ۲۰۲۳ مشاهده می‌کنید:

ویندوز ۷ (۳٫۶۱ درصد)
ویندوز ۸٫۱ (۰٫۷۲ درصد)
ویندوز ۸ (۰٫۳۷ درصد)
سهم ویندوز ۷ در ماه می نسبت‌ به ماه آوریل حدود ۰٫۰۶ درصد کاهش یافته است. به‌هرحال مایکروسافت همچنان به تشویق کاربران برای استفاده از ویندوز ۱۱ ادامه می‌دهد.
https://mardomefarda.ir/vdce7v8z.jh8vvi9bbj.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما