تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
چند ماه قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خود را بازنشسته کرده و به پشتیبانی آن پایان دهد. حالا این شرکت بیانیه جدیدی را منتشر کرده است که ضمن تأیید رسمی این موضوع، از پایان فروش مجوز استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ طی چند هفته آینده خبر می‌دهند.
فروش ویندوز 10 متوقف می‌شود
به گزارش مردم فردا،سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اکنون بیش از هفت سال از عرضه رسمی آن می‌گذرد. اگرچه شرکت مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر 1400) سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را به‌عنوان یک جایگزین برای آن معرفی کرد، اما ویندوز ۱۰ همچنان با در اختیار داشتن 67.95 درصد از سهم بازار جهانی (این رقم برای ویندوز ۱۱ تنها 16.97 درصد است) به‌ عنوان محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین سیستم‌عامل شناخته می‌شود.

بااین‌حال، حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت آماده بازنشسته کردن ویندوز ۱۰ و پایان فروش مجوزهای جدید این سیستم‌عامل به مصرف‌کنندگان است. طبق بیانیه منتشر شده توسط مایکروسافت: «۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ آخرین روزی خواهد بود که امکان دانلود و خرید نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ وجود دارد. پشتیبانی و ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی بیشتر از این سیستم‌عامل در برابر ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها و سایر بدافزارها تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.»

بنابراین، کاربرانی که به دنبال خرید و دانلود سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌صورت مستقیم از وب‌سایت شرکت مایکروسافت هستند، تنها چند هفته برای انجام این کار فرصت خواهند داشت.

فروش ویندوز ۱۰ توسط OEMها ادامه خواهد داشت؟
البته به یاد داشته باشید که این موضوع تنها شامل دانلود و خرید سیستم‌عامل Windows 10 از وب‌سایت رسمی مایکروسافت است، در حال حاضر هیچ اطلاعات از پشتیبانی و خدمات مرتبط با این سیستم‌عامل توسط شرکای OEM مایکروسافت در دسترس نیست. بر همین اساس می‌توان گفت که احتمالاً امکان خرید نسخه رسمی ویندوز ۱۰ تا مدت‌ها پس از این تاریخ هم امکان‌پذیر خواهد بود.

کاملاً واضح است که چرا مایکروسافت مسیر کاهش سهم بازار سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در پیش گرفته اکنون قصد دارد فروش مجوزهای بیشتر از این سیستم‌عامل بسیار محبوب را به اتمام برساند. این شرکت قصد دارد هرچه سریع‌تر تمام پایگاه کاربری خود را به سمت استفاده از ویندوز ۱۱ هدایت کند.
https://mardomefarda.ir/vdcizzaz.t1aqu2bcct.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما