تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر مدعی شد که ارتش این کشور آماده آغاز ضدحملات بزرگ برای بازپس‌گیری مناطق‌ازدست‌رفته است؛ ضدحملاتی که از ماه‌ها پیش وعده آغاز آن داده شده است.
زلنسکی: ارتش اوکراین آماده آغاز ضدحملات بزرگ است
به گزارش مردم فردا،ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با نشریه وال‌استریت ژورنال مدعی شد اوکراین آماده آغاز ضدحملات بزرگ برای بازپس‌گیری قلمروهایی است که هم‌اکنون در کنترل ارتش روسیه قرار دارند؛ زلنسکی و مقامات غربی از ماه‌ها پیش وعده «قریب‌الوقوع» بودن این ضدحملات را می‌دهند، اما تاکنون آغاز نشده‌اند.
وی دراین‌باره گفت: نمی‌دانم (این ضدحملات) چه مدت طول خواهند کشید، (اما) ما اعتقاد راسخ داریم که موفق خواهیم شد. صادقانه بگویم این ضدحملات به شیوه‌های متفاوت انجام خواهد شد و کاملاً متفاوت. ما آماده انجام آن هستیم و کاملاً آماده‌ایم.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان درباره ضدحملات احتمالی اوکراین می‌گوید که باید جلوی ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه را گرفت زیرا چنین اتفاقی عواقبی ناگوار برای کی‌یف به همراه خواهد داشت.اوربان در گفت‌وگویی رادیویی گفت: حتی من با تجربه یک سال و نیم خدمت در ارتش هم به خوبی می‌دانم که اگر حمله کنم، تلفاتم سه برابر بیشتر از کسی است که دفاع می‌کند. اوکراین در حال حاضر احتمالاً حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و این کسری از جمعیت روسیه است. در چنین شرایطی، تدارک ضدحملات گسترده علیه روسیه، «حمام خون» به راه خواهد انداخت. (براساس داده‌های سازمان فدرال آمار روسیه، این کشور بیش از ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد.)
به باور اوربان «حتی در بهترین حالت هم، کی‌یف در میدان نبرد هیچ نتیجه بهتری در مقایسه با آنچه از طریق مذاکرات قابل حصول است، به دست نخواهد آورد. باید تا پیش از آغاز ضدحملات اوکراین و متقاعد شدن طرفین به آتش‌بس و مذاکرات صلح، هرکاری که از دست‌مان ساخته است، انجام دهیم و از آن جلوگیری کنیم.»
اوکراین ماه‌هاست که درحال برنامه‌ریزی برای تدارک ضدحملات گسترده و همه‌جانبه علیه نیروهای روسیه بوده و مدعی است که که این ضدحملات به پس گرفتن تمام قلمرو ازدست‌رفته این کشور از جمله شبه‌جزیره کریمه منجر خواهد شد.
انتظار می‌رفت که این حملات با شروع فصل بهار آغاز شود اما این حملات با گلایه‌های مختلف مقامات اوکراین از جمله شرایط بد آب‌وهوایی، کمبود مهمات مورد نیاز و عدم تمایل غرب برای تأمین جنگنده، بارها به تعویق افتاد.
https://mardomefarda.ir/vdcb9wb8.rhbw0piuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین