تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی با دادن این امید به مردم کشورش که روزی بر روسیه پیروز خواهد شد، بر طبل ادامه جنگ کوبید.
زلنسکی: هیچ چیز عزم ما برای جنگ با روسیه را تضعیف نمی‌کند
به گزارش مردم فردا،«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی از پیش ضبط شده که ویدیوی آن را در روز یکشنبه، یک روز بعد از حذف کمک‌ها برای اوکراین از لایحه بودجه موقت تصویب شده در کنگره آمریکا منتشر کرد مدعی شد، هیچ چیز جنگ اوکراین با روسیه را تضعیف نمی‌کند.

کنگره آمریکا در حالی روز یکشنبه با تصویب یک لایحه بودجه 45 روزه، موقتا جلوی تعطیلی سازمان‌های دولت این کشور را گرفت که کمک‌ها برای اوکراین را از این بودجه حذف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «رستم عمروف»، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در یک گفتگوی تلفنی به او درباره تداوم کمک‌های نظامی بیشتر واشنگتن برای کی‌یف اطمینان داده است.

زلنسکی در سخنرانی خود که برای تعطیلی «روز مدافعان» در اوکراین منتشر کرد، اشاره مستقیمی به رای‌گیری اخیر بر سر لایحه بودجه موقت در کنگره آمریکا نکرد اما ادعا کرد که عزم جنگیدن تا پیروزی را دارد.

او مدعی شد: «اوکراین تنها در روز پیروزی دست از مقاومت و جنگیدن بر خواهد داشت. همچنان که ما هر روز به این پیروزی نزدیکتر می‌شویم، می گوییم که تا هر زمان که طول بکشد خواهیم جنگید.»

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت، جمهوریخواهان که بین آنها بر سر حمایت از لایحه بودجه موقت اختلاف بالا گرفت، قول ارائه کمک به اوکراین با برگزاری یک رای‌گیری جداگانه را داده‌اند و حمایت واشنگتن از کی‌یف «تحت هیچ شرایطی» نمی‌تواند دچار وقفه شود.

«اولگ نیکولنکو»، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در تلاش برای امید دادن درباره ادامه حمایت‌های واشنگتن ازکی‌یف در آینده در پستی در فیسبوک نوشت که بودجه هایی که آمریکا قبلا برای اوکراین تصویب کرده آسیبی پیدا نخواهند کرد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، بایدن در بیانیه‌ای کوتاه، شنبه شب به وقت محلی (بامداد یکشنبه به وقت تهران) درست اندکی پس از آن‌که کنگره لایحه بودجه فدرال را به تصویب درآورد، گفت: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم که حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود.»

بایدن 24 میلیارد دلار اضافی برای اوکراین درخواست کرده بود تا از جریان بی وقفه کمک‌ها به این کشور اطمینان حاصل کند اما منتقدان استدلال کرده‌اند که واشنگتن، اولویت‌های مهم‌تری دارد و باید تدابیر قوی‌تری در برابر سوء استفاده از کمک‌های ارسالی به کی‌یف داشته باشد.

با این‌حال، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، «جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان آمریکا را به سبب ایجاد یک بحران ساختگی و تقاضا برای کاهش شدید بودجه که برای میلیون‌ها آمریکایی مخرب و مرگبار خواهد بود» مورد سرزنش قرار داد.

بایدن در ادامه افزود:‌ «من کاملاً از رئیس‌ مجلس نماینگان انتظار دارم که به تعهدات خود در قبال مردم اوکراین پایبند باشد و تصویب حمایت مورد نیاز برای کمک به اوکراین در این برهه مهم را تضمین کند.»

پس از آن‌که کمک جدید به اوکراین در لایحه نهایی بودجه موقت آمریکا حذف شد، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت که از مک‌کارتی انتظار دارد تا یک بسته مجزای کمک به اوکراین را در زمان بازگشت به مجلس نمایندگان آمریکا به رأی بگذارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از تصویب لایحه بودجه موقت برای دولت آمریکا استقبال کرد اما از کنگره خواست تا «به تعهدات آمریکا برای ارائه کمک‌های فوری به کی‌یف» پایبند باشد.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdchwwni.23nv6dftt2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین