تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب در سخنرانی شبانه خود، گفت: نیروهای اوکراین شرایط سختی را در آودیوکا و شهر مارینکا در مجاورت آن تحمل می‌کنند چرا که روسیه به دنبال تسخیر این شهر است اما ما در حال حفظ مواضع خود هستیم.
زلنسکی: شرایط سختی را در آودیوکا تحمل می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از رسانه‌های اوکراینی، یکی از مقامات ارتش اوکراین نیز از تشدید حملات روسیه برای تسخیر شهر آودیوکا در استان خرسون و گلوله‌باران شدید مناطق جنوبی این استان خبر داد.

اولکساندر اشتوپون از فرماندهان ارتش اوکراین در محور شرقی جبهه نبرد با روسیه، گفت: نیروهای روسیه از تلاش خود برای محاصره آودیوکا دست بر نمی‌دارند اما رزمندگان ما در موقعیت خود ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته نیروهای روسی بیش از ۲۰ حمله برای تصرف مواضع ما در شهر ویران شده آودیوکا انجام دادند اما تلاش‌های آنها ناموفق بود.

اشتوپون همچنین از ۲۳ حمله هوایی و پرتاب بیش از یک هزار گلوله توپخانه از سوی ارتش روسیه به آودیوکا در روز گذشته خبر داد و گفت: آمار حملات امروز ارتش روسیه نسبت به حملات روز گذشته آنها در این منطقه به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، آودیوکا به کلمه‌ای برای مقاومت در این کشور تبدیل شده است که به عنوان دروازه‌ای برای بازپس‌گیری شهر دونتسک تحت کنترل روسیه و مناطق تحت اشغال ارتش روسیه در دونباس و لوهانسک تلقی می‌شود.

از سوی دیگر خبرگزاری ریانووستی از وقوع انفجارهای شدید در بندر اودسای اوکراین خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: یکشنبه شب صدای انفجارهای زیادی در اودسا شنیده شد و پدافند هوایی این شهر به طور پیوسته در حال کار بود.

به نوشته ریانووستی، پس از آنکه نیروهای اوکراینی در ۱۰ اکتبر سال گذشته (۱۸ مهر ۱۴۰۱) به پل کریمه و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی در روسیه حمله کردند، ارتش روسیه در پاسخ به این حملات تروریستی، مقرهای فرماندهی نظامی، شبکه ارتباطات و تاسیسات انرژی اوکراین را هدف حملات خود قرار داد و از آن زمان، صدای آژیرهای هشدار حمله هوایی هر روز در مناطق مختلف اوکراین به گوش می‌رسد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdceox8w.jh8z7i9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین