تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
گلکسی S23 اولترا با قیمت ۱۲۰۰ دلار راهی بازار شده که بعد از گوشی‌های تاشو، یکی از گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. حالا شرکت Counterpoint Research که در زمینه‌ی بازار موبایل گزارش‌های مهم و موثقی را منتشر می‌کند، با بررسی قطعات به کار رفته در این گوشی به این نتیجه رسیده که ساخت هر مدل از گلکسی S23 اولترا برای سامسونگ ۴۶۹ دلار تمام می‌شود.
سامسونگ برای تولید گلکسی S23 اولترا چقدر هزینه می‌کند؟
به گزارش مردم فردا،بر اساس این گزارش، کوالکام در کنار چیپست استفاده شده در این گوشی، چندین قطعه‌ی دیگر مربوط به مشخصه‌هایی مانند حسگر اثر انگشت، بلوتوث، GPS، وای‌فای و تقویت‌کننده‌ی فرکانس‌های رادیویی در اختیار سامسونگ قرار داده است. به عبارت دیگر، ۳۴ درصد از قطعات استفاده شده در این گوشی از طرف کوالکام ارائه شده‌اند ولی قطعات سامسونگ ۳۳ درصد از کل قطعات این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در این گوشی، از حافظه داخلی، نمایشگر AMOLED، برخی از قطعات دوربین مانند سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور سلفی ۱۲ مگاپکیسلی ساخت سامسونگ استفاده شده است. از سوی دیگر، سنسور‌های استفاده شده برای اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی همگی ساخت سونی هستند. برای باتری هم بخش کلیدی توسط ATL تامین شده است.


دیگر قطعات استفاده شده در این گوشی که حدود ۲۷ درصد را تشکیل می‌دهند، از جانب چندین شرکت دیگر در اختیار سامسونگ قرار گرفته‌اند. در این گزارش به طور مشخص آمده که ساخت مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی برای سامسونگ ۴۶۹ دلار هزینه دارد. البته باید خاطرنشان کنیم این هزینه‌ها به این معنا نیست که سامسونگ با فروش هر مدل بیش از ۷۰۰ دلار سود می‌کند زیرا در این میان باید به بودجه‌های هنگفت مربوط به نیروی کار، بازاریابی، نرم‌افزار، تحقیقات و دیگر موارد این‌چنینی هم اشاره کنیم.

این شرکت سال گذشته هزینه‌ی تولید گلکسی S22 اولترا را اعلام نکرد ولی هزینه‌ی مجموع قطعات گلکسی S21 اولترا ۵۳۳ دلار بوده است و S20 اولترا هم ۵۲۸ دلار برای این شرکت هزینه داشته است. این یعنی سامسونگ موفق شده هزینه‌ی ساخت مهم‌ترین گوشی‌ پرچم‌دار خود را به طور قابل توجهی کاهش دهد و با این کار حاشیه سود را افزایش داده است.
https://mardomefarda.ir/vdcce4qs.2bq4x8laa2.html
منبع : دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما