تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
جالب است ۰
وزیر خارجه استرالیا تاکید کرد، به اعتقاد او پیمان سه جانبه میان کشورش و آمریکا و انگلیس مشهور به "آکوس" بهترین راه برای اجتناب از درگیری با چین است و جنگ بر سر تایوان هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.
استرالیا: جنگ بر سر تایوان برنده نخواهد داشت
به گزارش مردم فردا،پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت، جنگ بر سر تایوان برای همه فاجعه بار خواهد بود و هیچ برنده واقعی وجود نخواهد داشت و اولویت کانبرا کاهش تنش بین آمریکا و چین است.

وونگ در سخنرانی در محل "باشگاه مطبوعات ملی"، در اشاره به هشدار و "زنگ خطر" که اخیرا  دو روزنامه مشهور درباره جنگ تایوان مطرح کردند، آن را گمانه زنی "دیوانه وار و یکی از خطرناک‌ترین بازی‌ها"  خوانده و محکوم کرد.


ماه گذشته میلادی دو نشریه "ایج" و "سیدنی مورنینگ هرالد" گزارش دادند، چین ممکن است ظرف سه سال آینده به این جزیره "حمله کند."

وونگ خاطر نشان کرد، استرالیا با هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت موجود و همچنین تهدید به اعمال زور یا فشار مخالف است. او افزود که کانبرا نمی‌خواهد شاهد تبدیل شدن یک رقابت ابرقدرتی بین آمریکا و چین "به درگیری" باشد و خاطرنشان کرد که این منطقه با "جنگی‌ترین شرایط در دهه‌های اخیر" روبرو بوده است.

وونگ به خبرنگاران تاکید کرد، وظیفه دولت استرالیا این است که "التهاب و تنش بر سر هر گونه احتمال درگیری را کاهش دهد، در حالی که فشار را بر دیگران برای انجام همین کار افزایش دهد."

وونگ از پیمان سه جانبه مشهور به آکوس بین کشورش با آمریکا و انگلیس دفاع کرد؛ توافقی که باعث شد استرالیا یک قرارداد با موضوع خرید زیردریایی‌های متعارف از فرانسه را به نفع خرید زیردریایی‌های مجهوز به موتور هسته‌ای از آمریکا و انگلیس کنار بگذارد. چین اما از این اتفاق به عنوان تشدید خطرناک تنش انتقاد کرده است.

وزیر خارجه استرالیا بیان داشت: "ما با داشتن توانمندی‌های نظامی قدرتمند متعلق به خود و همکاری با شرکایی که در توانمندی‌های خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند محاسبات را برای هر گونه متجاوز بالقوه تغییر می‌دهیم."

وونگ ادعا کرد، دولت آنتونی آلبانیز، نخست وزیر فعلی استرالیا به دنبال وابسته کردنش به یک ابرقدرت نبوده و خودکفایی را پیگیری می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcjmhev.uqeaazsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین