تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
جالب است ۰
نخست‌وزیران سابق انگلیس و استرالیا به سرزمین‌های اشغالی رفته و با برخی مقامات رژیم صهیونیستی و کابینه بنیامین نتانیاهو ملاقات می‌کنند.
سفر سران سابق انگلیس و استرالیا به اسرائیل
به گزارش مردم فردا،بوریس جانسون و اسکات موریسون، نخست‌وزیران سابق انگلیس و استرالیا برای آنچه اعلام «حمایت» از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواندند، به اراضی اشغالی سفر کردند. این نخستین سفر یک سیاستمدار استرالیایی به اراضی اشغالی از هفتم اکتبر و آغاز جنگ جدید تل‌آویو علیه غزه است. ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی انگلیس هم در ۱۹ اکتبر به تل‌آویو سفر کرد.

جانسون و موریسون صبح امروز (یکشنبه) از طریق فرودگاه بن گوریون وارد سرزمین‌های اشغالی شده و مورد استقبال «دنی دانون»، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل واقع شدند.


دانون که این دو سیاستمدار غربی را «دوستان واقعی اسرائیل» توصیف کرد، گفت که آن‌ها قرار است به مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی رفته و با سربازان رژیم صهیونیستی دیدار کنند.

آن‌ها همچنین قرار است امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی هم دیدار داشته باشند.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر کنونی استرالیا در روز چهارشنبه در تماس تلفنی با نتانیاهو نسبت به مسائل بشردوستانه و زندگی غیرنظامیان در غزه ابراز نگرانی کرد. بااین‌وجود، این رهبر غربی هم مانند همتایانش بر آنچه «حق» رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» خواند، تأکید کرد اما تصریح کرد که «شیوه این دفاع» مهم است.

روابط نزدیک اسکات موریسون به رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست. او در دوره نخست‌وزیری خود در ۲۰۱۸ سفارت کشورش در تل‌آویو را به «قدس غربی» منتقل کرد؛ اقدامی که آلبانیز بعدها در ۲۰۲۲ آن را لغو کرد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه امروز (یکشنبه) برای سی‌امین روز ادامه دارد و این حملات بر غیرنظامیان در بیمارستان‌ها و محله‌های مسکونی متمرکز است. درعین‌حال، ارتش اشغالگر در عملیات زمینی متحمل خسارات سنگین شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcfttd0.w6dymagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین