تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
جالب است ۰
فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیرو‌های جنگی آمریکا به طور کامل از پایگاه حریر در استان اربیل تخلیه شده‌اند.
خروج نظامیان آمریکا از پایگاه «حریر» عراق
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری واع، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تخلیه نیرو‌های رزمی ائتلاف بین‌المللی از پایگاه حریر در اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق بدون هیچ مشکلی انجام شد.

در این بیانیه آمده است که پایگاه حریر در اربیل خالی از هرگونه نیروی رزمی آمریکایی است و مستشاران بین پایگاه‌های عین الاسد و حریر توزیع خواهند شد.

تحسین الخفاجی در بیانیه خود گفت: «تخلیه نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل به پایان خواهد رسید و آنچه باقی مانده تنها بخش کوچکی از مستشاران هستند که در زمینه مبارزه با تروریسم آموزش می‌دهند.»

او در انتها خاطرنشان کرد که نیرو‌های عراقی از امسال شروع به تسلط بر اردوگاه‌ها و پایگاه‌های ائتلاف بین المللی کرده اند.

این در حالی است که الخفاجی روز گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های رزمی آمریکا به طور کامل پایگاه عین الاسد در الانبار را تخیه کرده و تنها مستشاران در آنجا حضور دارند.

اما نیرو‌های مقاومت عراق ضمن ابراز نگرانی از تعلل طرف آمریکایی در خروج از عراق، تاکید کردند که جناح‌های مقاومت اسلامی به نیات و تصمیم دولت آمریکا بری خروج نیروهایش از عراق اعتماد ندارند.  

پارلمان عراق در سال ۹۸ پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس و ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی عراق به دست آمریکا، طرحی را تصویب کرد و خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور شد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.hevfuqeavsfzu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین