تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
جالب است ۰
یک منبع امنیتی عراقی از قصد و نیت نظامیان آمریکایی برای بستن نوار مرزی مشترک با سوریه خبر داد.
نظامیان آمریکایی درصدد بستن مناطق مرزی عراق با سوریه
به گزارش مردم فردا،به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که بنا به اطلاعات منتشر شده از منابع امنیتی در پایگاه هوایی عین الاسد واقع در منطقه البغدادی واقع در غرب این استان، نظامیان آمریکایی به دنبال بستن نوار مرزی با سوریه هستند.

وی در ادامه افزود: این اقدام در سایه تشدید درگیری‌ها میان نیروهای عشیره العکیدات و شبه نظامیان قسد تحت حمایت واشنگتن در ۶۰ کیلومتری نوار مرزی مشترک با سوریه صورت می‌گیرد.

این منبع امنیتی تصریح کرد: فرماندهان ناظر بر پرونده امنیتی مناطق مرزی با سوریه به نیروهای خود دستور داده‌اند برای ممانعت از نفوذ عناصر تروریستی داعش به خاک عراق کاملاً آماده و هوشیار باشند.

وی بیان کرد: نظامیان آمریکایی عملیات جاسوسی هوایی خود در مناطق غربی به سمت خاک سوریه را افزایش داده‌اند.

پیش از این نیز یک منبع امنیتی از حرکت کاروان نظامی آمریکا از پایگاه التنف سوریه به سمت مناطق نزدیک به نوار مرزی با سوریه خبر داده بود.

از چندی قبل برخی روستاهای حومه شرقی دیرالزور سوریه شاهد درگیری‌های مسلحانه بوده است. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان قسد، احمد الخبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کردند. این اقدام باعث شد که افراد مسلح وابسته به وی دست به اقدام نظامی بزنند و قبایل مسلح عربی هم به آنها بپیوندند و کار به درگیری نظامی گسترده بیانجامد که طی آن چند روستای منطقه از کنترل نیروهای قسد خارج شد.

واشنگتن نگران است که درگیری‌ها در منطقه تحت نفوذش در شرق سوریه که محل تمرکز چاه‌های نفت و گاز سوریه است گسترش پیدا کند.

«ابراهیم الهفل» شیخ عشیره العکیدات سوریه از نیروهای عشایر این کشور خواسته بود به مبارزات خود علیه شبه نظامیان قسد تحت حمایت آمریکا در دیرالزور ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: خیزش عشایر سوریه در مسیر درستی حرکت می‌کند و این مبارزات باید تا تحقق خواسته‌های ما مبنی بر به دست گرفتن اداره کامل امور نظامی و غیرنظامی دیرالزور ادامه پیدا کند.
https://mardomefarda.ir/vdcau0nu.49nww15kk4.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین