تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
ظاهراً برای استفاده از نهایت ظرفیت درگاه USB C آیفون‌ ۱۵، باید از کابل‌های رسمی اپل یا کابل‌های تایپ سی مبتنی‌بر استاندارد MFi استفاده کنید.
سرعت درگاه USB C آیفون ۱۵ کاهش خواهد یافت
به گزارش مردم فردا،بسیاری از افراد بی‌صبرانه منتظر هستند تا آیفون‌های بعدی اپل با درگاه USB C عرضه شوند و بدین‌ترتیب بتوان با یک کابل، اکثر دستگاه‌ها ازجمله آیفون را شارژ کرد. به‌نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در کوپرتینو سرانجام درمقابل این تغییر کوتاه آمده است و قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را با این پورت عرضه کند.

افشاگری به‌ نام ShrimpApplePro که مشخصات سخت‌افزاری آیفون ۱۴ را قبل‌ از رونمایی این محصول اعلام کرده بود، اکنون در گزارشی جدیدی می‌گوید برای استفاده از حداکثر ظرفیت درگاه USB C آیفون‌های آینده‌ی اپل باید از کابل‌های MFi استفاده کرد.

مهاجرت اپل به USB C
اپل ابتدا مک‌های خود را به USB C مجهز کرد. مک‌بوک ۱۲ اینچی اولین مدلی بود که در سال ۲۰۱۵ با این درگاه عرضه شد. شرکت مذکور سپس در سال ۲۰۱۶ از این پورت در مک‌بوک‌ پرو استفاده کرد.

آیپدهای ۲۰۱۸، یعنی آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی، نیز به‌جای درگاه لایتنینگ با پورت USB C روانه‌ی بازار شدند.

به‌هرحال، اپل آیفون ۱۴ را همچنان با پورت لایتنینگ عرضه کرد. این شرایط با معرفی سری آیفون ۱۵ تغییر خواهد کرد؛ زیرا اپل نسل بعدی گوشی‌های خود را به پورت USB C مجهز خواهد کرد.

USB C در آیفون

ShripApplePro که با افشای ویژگی داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو، نامی برای خود دست‌وپا کرد، اکنون ادعا می‌کند مشکلی در درگاه USB C آیفون ۱۵ وجود دارد. او در بخشی از توضیحات خود گفت:

 
بله، درگاه USB C آیفون از نوع MFi خواهد بود؛ زیرا فاکسکان از همین‌حالا مشغول تولید انبوه لوازم‌‌ جانبی‌ سازگار با این استاندارد است.- ShripApplePro 
انتظار داریم سرعت انتقال داده ازطریق درگاه USB C مدل‌های پایه آیفون ۱۵ به استاندارد USB 2.0 محدود باشد؛ اما مدل‌های پرو این گوشی‌ها از سرعت بیشتری برخوردار خواهند بود.

مینگ‌چی کو می‌گوید آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از سرعت انتقاد داده‌ی USB 2.0 بهره خواهند برد. این یعنی سرعت انتقال اطلاعات ازطریق درگاه USB C این گوشی‌ها به ۴۸۰ مگابیت‌برثانیه محدود می‌شود که درواقع، یکی از استراتژی‌های اپل برای ایجاد تمایز بین مدل‌های پرو و استاندارد است.
طبق گزارش کو، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از سرعت انتقال داده‌ی USB 3.2 یا تاندربولت ۳ بهره خواهند برد. این یعنی سرعت انتقال اطلاعات ازطریق درگاه USB C مبتنی‌بر USB 3.2 این مدل‌ها به ۲۰ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد. اگر اپل از استاندارد تاندربولت ۳ در این گوشی‌ها استفاده کند، سرعت انتقال داده‌ی آن‌ها به ۴۰ گیگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت.

همان‌طور‌که 9to5Mac اشاره می‌کند، دارندگان مدل‌های پرو آیفون ۱۵ فقط درصورتی می‌توانند از حداکثر سرعت USB C آن‌ها بهره ببرند که از کابل‌های رسمی اپل یا کابل‌های شخص‌ ثالث مبتنی‌بر استاندارد MFi استفاده کنند. سرعت شارژ نیز درصورت استفاده از کابل‌های غیررسمی روی این گوشی‌ها کاهش خواهد یافت.
https://mardomefarda.ir/vdccsxqs.2bqm08laa2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما