تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
اپل بالاخره در مراسم Wanderlust خود از گوشی‌های سری آیفون 15 رونمایی کرد. در این مطلب شما را به‌طور کامل با مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت گوشی آیفون 15 و 15 پلاس آشنا خواهیم کرد.
آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از راه رسیدند؛ خداحافظی با ناچ و سلام بر USB-C
به گزارش مردم فردا،همانطور که انتظار داشتیم، اپل در رویداد Wanderlust در تاریخ 21 شهریور 1402 از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود، یعنی سری آیفون 15 رونمایی کرد. ظاهراً این سری مانند نسل قبل 4 عضو دارد: آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ مدل استاندارد این خانواده برویم.

ما منتظر روزی بودیم که آیفون به جای کانکتور لایتنینگ اختصاصی اپل به استاندارد USB-C روی بیاورد. اپل سال گذشته تایید کرد که تغییر USB-C را برای مطابقت با مقررات آتی اتحادیه اروپا انجام خواهد داد و حالا آیفون 15 اولین گوشی‌ هوشمند اپل است که با ویژگی روانه بازار می‌شود.

قیمت آیفون 15 از 799 دلار برای مدل 128 گیگابایتی آغاز می‌شود. نسخه 128 گیگابایتی آیفون 15 پلاس نیز با قیمت 899 دلار عرضه خواهد شد. هر دو گوشی از 22 سپتامبر روانه بازار خواهند شد و پیش‌سفارش‌ها از این جمعه آغاز می‌شود.

مشخصات گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس
ظاهراً ارتقای اصلی گوشی‌های غیرپروی سری آیفون 15 نسبت به نسل قبلی قابلیت‌ داینامیک آیلند (Dynamic Island) است. اگر در انتظار طراحی کاملا متفاوتی بودید، امسال شاهد چنین اتفاقی نخواهید بود. گوشی‌های جدید امسال تا حد زیادی شبیه به سری قبل هستند. آیفون 15 همچنان از صفحه‌نمایش 6.1 اینچی بهره می‌برد و آیفون 15 پلاس نمایشگر 6.7 اینچی دارد. آیفون 15 در رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهد شد.

 
تمامی مدل‌های آیفون 15 با جزیره دینامیک روزانه بازار خواهند شد. این یعنی، در بالای صفحه‌نمایش بریدگی جدیدی شبیه کپسول وجود دارد که برای اولین‌بار یا آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس معرفی شد. این قابلیت راهی جدید برای مشاهده اعلان‌های خاص و تعامل با برنامه‌ها ارائه می‌دهد. آیفون 15 به صفحه‌نمایش OLED Super Retina مجهز شده است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی 1600 نیت پشتیبانی می.کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر 2000 به نیت می‌رسد که دو برابر آیفون 14 است.

ارتقای قابل‌توجه دیگر آیفون 15 سیستم دوربین بهبود‌یافته آن است. این دستگاه میزبان دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است که سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. بهبود حالت پرتره در دوربین این گوشی به این معنی است که نیازی به تغییر دستی ندارید.


اپل همچنین در حال بهبود حالت شب، Live Photos و حالت اکشن (Action Mode) در دوربین آیفون 15 است. اگر از طرفداران سلفی هستید، باید بدانید که دوربین سلفی این گوشی حالا دارای فوکوس خودکار و نور پرتره شده است.

در بخش پردازنده، گوشی آیفون 15 اپل از تراشه A16 Bionic بهره می‌برد، یعنی همان چیپستی که در مدل‌های سال گذشته آیفون 14 پرو به کار رفته است. اپل به لطف باتری بزرگتر وعده می‌دهد که شارژ گوشی جدید آن 24 ساعت دوام می‌آورد. اما بدون شک جالب‌ترین نکته در خصوص باتری و شارژ این گوشی‌ها، تن دادن اپل به پورت USB Type-C است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، این اتفاق به لطف فشارهای اتحادیه اروپا بر اپل ممکن شد.

آیفون 15 و 15 پلاس از یک تراشه نسل دوم پهن باند دقیقاً مانند اپل واچ سری 9 جدید بهره می‌برد. این مشخصه اتصال به دستگاه‌های دورتر را بهبود می‌بخشد. همچنین، به کمک آن می‌توانید گزینه جستجوی دقیق را در Find My فعال کنید.

 احتمالا به یاد دارید که طراحی آیفون 14 سال گذشته نیز تا حد زیادی شبیه به سری آیفون 13 بود. سال گذشته خبری از مدل مینی نبود و یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌هایی که معرفی شد، Emergency SOS بود؛ سیستم پیام‌رسان اضطراری که از طریق ماهواره‌های ارتباطی وقتی خارج از برد سیگنال سلولی هستید، کار می‌کند.

اپل قرار است آخرین مدل‌های آیفون 15 خود را در کنار اپل واچ سری 9 جدید عرضه می‌کند که شامل تراشه‌ای ارتقا‌یافته با عملکرد GPU بهبودیافته، تراشه نسل دوم باند فوق‌باند، ویژگی «double-tap» و موارد دیگر است.
آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس اپل با بدنه تیتانیومی معرفی شدند
مدل پروی خانواده آیفون 15 دارای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی بوده و مدل پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد. هر دو دستگاه به تراشه A17 پرو مجهز شده‌اند که اپل می‌گوید سریع‌ترین عملکرد را نسبت به هر گوشی هوشمندی دارد و حتی می‌تواند برخی از کامپیوترهای شخصی رده‌بالا را به چالش بکشد. اپل م یک GPU بازطراحی‌شده، فکر می‌کند این دستگاه‌ها می‌توانند انواع بازی‌هایی را که می‌توانید روی گوشی خود انجام دهید، ارتقا دهند.


هر دو دستگاه‌ پرچمدار به جای درگاه لایتنینگ قدیمی، یک پورت USB-C دارند. اما در مورد مدل پرو، عملکرد این پورت ممکن است متفاوت باشد. اپل مدعی است که آیفون 15 پرو اولین گوشی هوشمند با سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه است. این امر انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها (یا فایل‌های بزرگ از هر نوع) را بسیار آسان‌تر می‌کند.

تمام این ویژگی‌ها در یک محفظه جدید و قوی‌تر جای گرفته است که اپل می‌گوید از سخت‌ترین مواد ممکن ساخته شده است. دستگاه‌های جدید در رنگ‌های سفید، سیاه، آبی عرضه می‌شوند. شزکا اپل به مهندسی پیچیده پشت این فرآیند بسیار افتخار می‌کند.

 
دکمه اکشن که جایگزین سوئیچ زنگ در سمت چپ آیفون پرو می‌شود، دکمه جدیدی است که می‌توانید آن را برای اجرای میانبرها، نمایش ویژگی‌های دسترسی، بازکردن دوربین، روشن‌کردن چراغ قوه و موارد دیگر سفارشی کنید. به‌طور پیش‌فرض، این دکمه همچنان یک سوئیچ زنگ است، اما شما می‌توانید از آن برای انجام کارهای بیشتر استفاده کنید.

هر دو مدل پرو دارای نمایشگر Super Retina XDR هستند. آیفون 15 پرو و پرو مکس از فناوری پروموشن و از نمایشگر همیشه روشن و حالت جدید StandBy در iOS 17 پشتیبانی می‌کنند.

گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل، قول داده است که مدل‌های پروی سری جدید در بین گوشی‌های این شرکت بهترین دوربین‌ها دارند و دارای هفت لنز مجزا هستند. این گوشی‌ها میزبان دوربین 48 مگاپیکسلی ارتقا‌یافته هستند که عکس‌های بهتری در نور کم ثبت می‌کند و از سیستم‌های هوش مصنوعی اپل برای گرفتن عکس‌های HEIF با رزولوشن کامل بهره می‌برد.

در این گوشی‌ها می‌توانید لنز پیش‌فرض خود را تغییر دهید و در فواصل کانونی 24 میلی‌متر، 28 میلی‌متر و 35 میلی‌متر با دوربین اصلی عکس بگیرید. علاوه بر این، لنز تله‌فوتو در گوشی آیفون 15 پرو مکس در فاصله کانونی 120 میلی‌متری از زوم اپتیکال 5 برابری برخوردار است. لرزشگیر اپتیکال در این دوربین با حرکت در سه جهت ارتقا یافته و این اتفاق برای اولین‌بار در یک گوشی هوشمند رخ داده است. بدیهی است که طرفداران جدیدترین دوربین‌های سامسونگ از چنین مشخصاتی غافلگیر نخواهند شد، اما این مشخصات قطعاً کاربران آیفون را خوشحال خواهد کرد.

در بخش ویدئو، می‌توانید ویدیوی 4K60 ProRes را روی دستگاه‌ها بگیرید یا حتی از طریق درگاه USB-C مستقیماً از یک درایو خارجی فیلم‌برداری کنید (تا زمانی که کابل مناسبی داشته باشید). گوشی 15 پرو می‌تواند «فیلم‌های فضایی» را نیز ضبط کند‌.

قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس اپل
قیمت گوشی آیفون 15 پرو از 999 دلار با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. مدل پرو مکس نیز با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 1199 دلار روانه بازار خواهد شد. پیش‌سفارش هر دوی این گوشی‌ها از این جمعه آغاز می‌شود و از 22 سپتامبر در بازار عرضه خواهند شد.
https://mardomefarda.ir/vdchm-ni.23nvmdftt2.html
منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما