تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
جالب است ۰
با شروع رزمایش نظامیان اوکراینی پشت مرز‌های بلاروس، مینسک دستور بسیج عمومی مردم را صادر کرد.
رزمایش نظامیان اوکراین پشت مرز بلاروس
به گزارش مردم فردا،بلاروس اعلام کرد که گروه قابل توجهی از نیروهای اوکراینی در نزدیکی مرز این کشور تجمع کرده اند و هشدار داده است که این یک تهدید برای امنیت این کشور است. منابع خبری نیز تایید کردند در حال حاضر، گروه قابل توجهی از ارتش اوکراین در مجاورت مرز بلاروس تجمع کرده‌اند. 

براساس گزارش بلومبرگ، دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد احتمال تحریکات مسلحانه که می‌تواند به حوادث مرزی تبدیل شود، برای مدت طولانی بالا بوده است. اقدامات لازم برای پاسخگویی کافی است و نیروهای بلاروس آماده‌اند.

پیش از این لوکاشنکو تاکید کرده بود بلاروس تنها در صورت حمله اوکراین وارد جنگ می شود. از سوی دیگر منتشر شدن عکس‌هایی از ارتش اوکراین در نزدیکی مرز بلاروس نشان می‌دهد که نظامیان اوکراینی درحال تمرین نظامی هستند، با این وجود میخائیلو پودولیاک، معاون رئیس‌جمهوری اوکراین ادعا کرده که این نظامیان قصد حمله به اوکراین را ندارند با این وجود مرز با این کشور را به طور ویژه زیر نظر دارند.

در راستای همین اتفاقات رئیس‌جمهور بلاروس دستور یک بسیج عمومی برای مردم این کشور را صادر کرده تا به آن‌ها آموزش استفاده از اسلحه داده شود. او در سخنانی در شورای امنیت ملی بلاروس که روز دوشنبه برگزار شد اعلام کرد وضعیت آسان نیست و هر مردی باید بتواند حداقل با اسلحه کار کند.
https://mardomefarda.ir/vdcgn79q.ak93u4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین