تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
در حالی که این روزها بسیاری از کاربران منتظر معرفی محصولات جدید در سری RTX 30 کارت‎های گرافیک شرکت انویدیا هستند، این شرکت در یک رونمایی بی سر و صدا کارت گرافیک موبایل RTX 2050 را به همراه دو مدل پردازشگر گرافیکی موبایل (لپ‎تاپی) MX550 و MX570 معرفی کرد.
انویدیا کارت گرافیک موبایلی جدید خود را معرفی کرد
به گزارش مردم فردا،به نظر بحران تراشه به هر نحو در حال اثر گذاشتن روی دستگاه‎ها و محصولات جدید در دنیای فناوری هستند. در واقع به دلیل ظرفیت محدود ساخت تراشه‎های با فناوری کوچکتر، شرکت‎ها مجبور به بازتولید یا عرضه مدل‎های جدید از نسل‎های قبلی خود می‎شوند.

در همین راستا شرکت انویدیا در اقدامی از پیش اعلام نشده، کارت گرافیک موبایل GeForce RTX 2050 را به همراه پردازشگر گرافیکی موبایل GeForce MX570 معرفی کرده که با استفاده از تراشه GA107 و بر پایه معماری Ampere شرکت توسعه داده شده‎اند. در نظر داشته باشید که این تراشه همان مدلی است که پیش‎تر برای تولید GeForce RTX 3050  و  RTX 3050 Ti Mobile مورد استفاده قرار گرفته بود.

البته یک مدل گرافیک موبایل دیگر با شماره مدل MX550 نیز توسط انویدیا معرفی شده که بر پایه معماری Turing و روی تراشه  TU117 توسعه داده شده که در حال حاضر قدرتمندترین مدل موبایل موجود در بازار آن MX450 است.

اما در خصوص مشخصات فنی باید گفت که GeForce MX570 از فناوری Nvidia DLSS و همچنین نسخه «محدود شده» فناوری Ray-Tracing نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پردازشگر MX550 از هسته‎های Tensor و RT استفاده کرده ولی همانطور که حدس می‎زنید به دلیل توسعه روی پلتفرم و معماری تورینگ، فاقد قابلیت‎هایی مانند Ray-Tracing یا Nvidia DLSS خواهد بود. در نظر داشته باشید که این پردازشگر برخلاف دو نسخه RTX 2050 و MX570 فاقد پشتیبانی از قابلیت Nvidia Broadcast نیز است.

در نهایت باید متذکر شد که هر سه گرافیک جدید عرضه شده با فناوری‎های Resizable BAR و Optimus سازگارند ولی از Optimus Advanced پشتیبانی نمی‎کنند.

لیست کامل قابلیت‎های RTX 2050 و مدل‎های نزدیک به آن به شرح زیر است:

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‎کنید RTX 2050 با 2048 هسته CUDA و تقریباً 7 درصد بیشتر از هسته‎های RTX 2070 است طراحی شده است. البته میزان توان TDP در RTX 2050 محدودیت بیشتری را با توجه به فرکانس کلاک پایین‎تر هسته‎ها نتیجه خواهد داد که موجب می‎شود با این مشخصات، همچنان RTX 2060 یک گزینه سریعتر از 2050 باشد.

در نظر داشته باشید که انویدیا در این مورد مقداری دست تولیدکنندگان نهایی لپ‎تاپ را باز گذاشته و به آنها امکان تغییراتی در فرکانس هسته‎ها را می‎دهد که به طبع آن توان مصرفی نیز تغییر کرده و ممکن است در یک لپ‎تاپ، با نمونه دیگر، میزان توان پردازشی و مصرفی نهایی متفاوت باشد. به هر حال در همه مدل‎ها میزان توان مصرفی در محدوده بین 30 تا 45 وات بوده و می‎توان فرکانس بوست را نیز بین 1،155 تا 1،477 مگاهرتز تنظیم نمود.

اما در خصوص مشخصات حافظه نیز 4 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 در پهنای باند 14 گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفته شده که با اتخاذ گذرگاه حافظه 64 بیتی، منجر به ارائه حداکثر پهنای باند حافظه تا 112 گیگابیت بر ثانیه خواهد شد.

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد که کارت گرافیک RTX 2050 و پردازنده‌های موبایلی MX570 و MX550 از بهار سال آینده در بازار عرضه می‌شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.wb8urhbs0iupr.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما