تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
مدتی قبل تازه‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد و دردسرهای تازه‌ای را برای گیمرها به وجود آورد. این به‌روزرسانی باعث شد تا سیستم‌های مجهز به کارت گرافیک انویدیا با کاهش عملکرد شدید، لگ، تأخیر و مواردی دیگر مواجه شوند. حالا مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای از رفع این مشکل و ارائه یک آپدیت جدید برای ویندوز ۱۱ خبر داده است.
مایکروسافت یکی از مشکلات ویندوز 11 را حل کرد
به گزارش مردم فردا،حدود دو ماه قبل بود که مایکروسافت شروع به عرضه به‌روزرسانی 22H2 برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ خود کرد. تنها چند روز بعد این غول فناوری متوجه شد که به‌روزرسانی مذکور باعث کاهش شدید نرخ فریم و ناپایداری در بازی‌های مختلف، ایجاد لگ و عدم استفاده از پتانسیل پردازنده در سیستم‌های مجهز به کارت گرافیک انویدیا شد.

مایکروسافت سریعاً به مشکلات پیش آمده واکنش نشان داد و اعلام کرد که احتمالاً پس از این به‌روزرسانی برخی نرم‌افزارها و بازی‌های به طور تصادفی ویژگی‌های رفع مشکل عملکرد کارت گرافیک را فعال می‌کنند.

این ویژگی معمولاً قرار نیست توسط مصرف‌کننده عمومی فعال شود، در نتیجه راه‌اندازی خودکار آن باعث کاهش عملکرد شدید سیستم‌های گیمینگ شده است. البته مایکروسافت در آن زمان هیچ توضیحی در رابطه با علت راه‌اندازی ویژگی رفع مشکل GPU توسط نرم‌افزارها و بازی‌ها ارائه نکرد و تنها به گیمرها توصیه کرد که بازی‌های خود را آپدیت کنند.

البته مایکروسافت در همین‌جا متوقف نشد و سریعاً به‌روزرسانی 22H2 سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ که باعث بروز مشکلات فراوان در سیستم‌ها شده بود را به حالت مسدود یا نگهداشت حفاظتی (Safeguards) درآورد.

مدتی بعد نسخه بتا به‌روزرسانی GeForce Experience (البته نسخه بتا و دارای باگ‌های فراوان) توسط انویدیا منتشر شد که تا حد زیادی می‌توانست این مشکل را برطرف کند.

رفع مشکل و بیانیه جدید مایکروسافت
حالا مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای از رفع مشکل کاهش عملکرد سیستم‌های مبتنی بر کارت‌های گرافیک انویدیا در بازی‌های و برنامه‌های مختلف خبر داده و از کاربران خواسته بدون نگرانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ خود را آپدیت کند.

در بیانیه شرکت مایکروسافت آمده است: «این مشکل در به‌روزرسانی KB5020044 حل شده است و از تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲، نگهداشت حفاظتی به‌روزرسانی جدید نیز برطرف شده است. در نظر داشته باشید، در صورتی که هیچ مانعی در برابر به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ وجود نداشته باشد، شما باید طی ۴۸ ساعت آینده آن را دریافت کنید.»
علاوه بر این به‌روزرسانی دیگر نیز برای ویندوز ۱۱ عرضه شد که مشکلاتی در Xbox Game Bar Capture به وجود آورد و باعث می‌شد که کامپیوتر با صفحه آبی مرگ مواجه شود. عرضه این به‌روزرسانی در حال حاضر متوقف شده و مایکروسافت در حال کار برای رفع مشکل است.
https://mardomefarda.ir/vdcc4iqs.2bqpm8laa2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما