تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
جالب است ۰
منابع و مقام‌های آگاه در ایالات متحده آمریکا گفتند دولت این کشور قصد دارد تجهیزات الکترونیک لازم برای تبدیل مهمات معمولی به هوشمند را در اختیار اوکراین قرار دهد.
تصمیم آمریکا برای ارائه تجهیزات ساخت مهمات هوشمند به اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، نشریه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقام‌های آگاه نوشت هدف از این اقدام، بالا بردن ضریب دقت و قدرت انهدام مهمات اوکراین است.

به نوشته واشنگتن پست، بسته حمایتی جدید آمریکا از اوکراین شامل تجهیزات مکان‌یابی جهانی است که می‌تواند به انواع سلاح‌های مختلف الصاق شود.

آمریکا جمعه شب گذشته نیز اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین می‌فرستد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تائید این مطلب، گفت: این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات ضدپهپاد است و قرار است به تقویت دفاع هوایی اوکراین کمک کند.

خبرگزاری رویترز جمعه شب گزارش داد طبق سندی که به رویت این خبرگزاری رسیده است، این بسته به اوکراین کمک خواهد کرد تا با پهپادهای مهاجم مقابله کرده و دفاع هوایی خود را تقویت کند.

رویترز نوشته بود، احتمال می‌رود وزارت دفاع آمریکا پرتابگرهای سامانه «هیمارس»، گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری، خودروهای نظامی هاموی و ژانراتور در اختیار اوکراین قرار دهد.

این بسته کمکی طبق قانون ریاست جمهوری PDA ارائه می‌شود و رئیس جمهور می‌تواند بدون دریافت تاییدیه از کنگره، این کمک‌ها را ارسال کند.

یک مقام پنتاگون در ماه نوامبر گفت که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین باعث نابودی سامانه‌های دفاعی این کشور شده است. از این رو، مسکو توانسته است در آسمان اوکراین به برتری دست پیدا کند.

آمریکا برای کمک به افزایش توان دفاع هوایی اوکراین، سامانه ضدهوایی NASAMS به آن کشور فرستاده است.

در همین حال، واشنگتن اعلام کرده است که قصد دارد سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه برد «آونجر» نیز در اختیار اوکراین قرار دهد. این سامانه از موشک‌های استینگر استفاده می‌کند.

آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است. قانونگذاران آمریکایی پنجشنبه موافقت کردند که سال آینده میلادی دستکم ۸۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهند.
https://mardomefarda.ir/vdcba5b8.rhbsgpiuur.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین