تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
جالب است ۰
ترکیه دیروز دست کم ۱۹ شهرک در شمال سوریه را بمباران کرد که در نتیجه آن ۵ نیروی نظامی ارتش سوریه جان خود را از دست داده‌اند.
ترکیه ۱۹ شهرک در استان حلب سوریه را بمباران کرد
به گزارش مردم فردا،حداقل 19 شهرک در استان حلب سوریه روز دوشنبه توسط نیروهای ترکیه بمباران شدند. به گفته خبرگزاری روسی تاس، نیروهای ترکیه 545 راکت طی روز دوشنبه به مناطق شمالی سوریه شلیک کردند و یکی از این راکت ها به یک پاسگاه نیروهای نظامی سوریه اصابت کرد که در جریان آن سه سرباز سوریبه شهادت رسیدند.

همچنین پنج نظامی دیگر دولت سوریه در نبردها و بمباران های روز یکشنبه از سوی جنگنده های ترکیه به شهادت رسیدند. به طور کلی، نیروهای نظامی سوریه از زمان آغاز عملیات پنجه شمشیر ترکیه در دو کمتر از دو هفته گذشته، در مجموع 22 نظامی خود را از دست داده اند. همچنین نیروهای کرد دموکراتیک سوریه نیز در این درگیری ها 35 عضو خود را از دست دادند.

پیش از این فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرده بود که 20 خودروی زرهی را به منظور دفع حمله احتمالی ترکیه به حلب اعزام کرده است. نیروهای ارتش سوریه همچنین مواضعی را در مناطق منبج، تل رفعت و عین العرب که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای کرد است، زیرنظر دارند.

به گزارش الاخبار، چندین کاروان نیز با سلاح و مهمات از طریق ایست بازرسی باب السلام به منطقه امنیتی تحت کنترل آنکارا در شمال سوریه منتقل شدند. منابع وابسته به معارضان سوری به روزنامه الاخبار گفتند که شبه نظامیان طرفدار ترکیه مستقر در مناطق اعزاز، جرابلس و الباب در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
https://mardomefarda.ir/vdcjhaev.uqexhzsffu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین