تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
جالب است ۰
وزیر دفاع ترکیه از برگزاری نشست سه‌جانبه درباره توافق غلات با حضور نمایندگان ترکیه، روسیه و اوکراین در پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) خبر داد.
نشست سه‌جانبه آنکارا، مسکو و کی‌یف درباره توافق غلات در استانبول
به گزارش مردم فردا،به نقل از تاس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با اشاره به برگزاری نشست سه‌جانبه با موضوع توافق غلات بین نمایندگان ترکیه، روسیه و اوکراین در پنجم مه، گفت که طرفین آماده تمدید توافق هستند.

آکار درباره این نشست گفت: معاون وزرای دفاع ترکیه، روسیه و اوکراین روز جمعه پنجم مه در نظر دارند تا در استانبول درباره توافق غلات رایزنی کنند. می‌توانیم بگوییم که طرفین آماده تمدید توافق هستند و می‌خواهیم این توافق بدون مشکل تمدید شود.

وی اضافه کرد: طرفین همچنین قصد دارند تا درباره مسائل مرتبط با اجرای توافق غلات نیز بحث کنند. این توافقات برای صلح و اطمینان از ثبات منطقه بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، توافق مذکور برای کشورهای نیازمند (غذا) هم اهمیت بسزایی دارد.
قراردادهای صادرات مواد غذایی از اوکراین ۲۲ جولای ۲۰۲۲(۳۱ تیر ۱۴۰۱) برای ۱۲۰ روز به امضا رسید و سپس نوامبر پارسال برای مدتی مشابه تمدید شد. روسیه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند ۱۴۰۱) از تمدید ۶۰ روزه توافق خبر و هشدار داد که این زمان برای ارزیابی اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ملل به امضا رسیده، کافیست.

همچنین وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تصمیم‌گیری بعدی درباره تمدید توافق، به اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سامانه «سوئیفت»، ازسرگیری تامین ماشین‌آلات کشاورزی، لوازم یدکی و تعمیر و نگهداری، رفع تحریم‌ها بیمه‌ای، لغو ممنوعیت دسترسی به بنادر، ازسرگیری عملیات خط لوله تولیاتی-اودسا و رفع مسدودی دارایی‌های خارجی و حساب‌های شرکت‌های روسی دخیل در تولید و انتقال مواد غذایی و کود شیمیایی بستگی دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcfc0dy.w6dceagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین