تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
جالب است ۰
برخی منابع از آغاز دور جدید مذاکرات میان ترکیه و روسیه برای تمدید قرارداد دریای سیاه خبر دادند.
دور جدید مذاکرات ترکیه و روسیه در خصوص غلات اوکراین
به گزارش مردم فردا،یک منبع آگاه امروز (دوشنبه) به خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه و ترکیه مذاکرات اولیه برای تمدید ابتکار غلات دریای سیاه را آغاز کردند و در این میان به درخواست‌ها و دستورالعمل‌های روسیه احترام گذاشته است.

یکی از این منابع افزود که روسیه ممکن است به زودی در ژنو درباره این موضوع با مقامات سازمان ملل متحد صحبت کند، زیرا وضعیت فعلی همچنان «نامشخص» است. همچنین منبع دیگر گفت که «ترکیه و روسیه پیش از آنکه تاریخ انقضای قرارداد قبلی تمام شود آن را رد نمی‌کنند و قرار است در تاریخ ۱۸ جولای در سطوح مختلفی در این باره مذاکره کنند.»

 

بنابر اعلام وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه در ۱۱ ماه اخیر بیش از ۳۲ میلیون تن غلات از مسیر دریای سیاه به دیگر کشور‌ها انتقال یافت. پیشتر از آن مقام‌های روس گفته بودند که خواسته‌های مسکو تأمین نشده است و این کشور خود را برای خروج از توافقنامه صادرات غلات اوکراین آماده می‌کند. درخواست‌های روسیه در این باره که تأمین نشده‌اند شامل «احیای خط لوله آمونیاک تاگلیتی به اودسا، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سامانه پرداخت جهانی (سوئیفت) و حذف محدودیت‌ها در تأمین قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی» می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcco0qs.2bqox8laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین