تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
پلیس پاکستان تحقیقاتی کیفری درباره تلاش نافرجام برای ترور عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور را افتتاح و عنوان کرد تنها یک تیرانداز در این حادثه دخیل بوده است.
معرفی عامل حمله به عمران خان از سوی پلیس پاکستان
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، عمران خان ۷۰ ساله گفته بود احتمالا دو فرد تیرانداز در یک تجمع ضد دولتی در شهر وزیرآباد در شرق پاکستان در روز پنجشنبه گذشته به او تیراندازی کرده‌اند.

این ستاره سابق ورزش کریکت در پاکستان که از زمان برکنار شدنش از نخست وزیری این کشور با رای عدم اعتماد پارلمان در آوریل گذشته، برای برگزاری انتخابات زودهنگام فشار وارد کرده است، در حال طی مراحل درمان جراحات ناشی از اصابت تیر به زانویش در شهر لاهور، زادگاهش، است.

به نوشته رویترز، پلیس پاکستان "محمد نوید"، مردی که در دهه ۳۰ عمرش قرار دارد را به عنوان مظنون این حمله شناسایی کرده است.

بر اساس محتوای یک نسخه از گزارش پلیس پاکستان که توسط رویترز مشاهده شد، مردی در داخل جمعیت نزدیک به عمران خان کلتی را بیرون کشیده و شروع به تیراندازی کرد و عمران خان و ۱۰ تن دیگر که یکی از آنها جان باخت، هدف قرار داد.

پلیس اعلام کرد، این تیرانداز بعد از آن دستگیر شد که ابتصام حسن، یک حامی عمران خان با او برخورد کرده و هدف گیری او را به هم زد.

اختر عباس، یک رئیس پلیس منطقه‌ای در پاکستان به رویترز گفت، بعد از ثبت یک پرونده رسمی، تحقیقاتی کیفری درباره این حادثه به جریان افتاده است.

رانا ثناالله، وزیر کشور پاکستان روز سه شنبه گفت، این مظنون انگیزه شخصی در انجام این ترور داشته است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چیزهایی که ما از تلفن همراه او دریافت کردیم نشان داد که کاملا برای انجام این حمله انگیزه داشته و متعهد بوده است.

به نوشته رویترز، همسایگان این فرد گفتند، او چندی پیش از عربستان سعودی، جایی که چند سالی در آنجا به عنوان لوله کش کار کرده بود، به کشورش بازگشت.

عمران خان در توییتی روز سه شنبه گفت، این پرونده تشکیل شده توسط پلیس "مضحک" است.

او شهباز شریف، نخست وزیر فعلی پاکستان به همراه وزیر کشور و مقام اطلاعاتی ارشد ارتش پاکستان را متهم به برنامه ریزی برای ترور خودش کرده است اما دولت و ارتش پاکستان این اتهام را رد کرده‌اند.

روز سه شنبه گروهی از حامیان عمران خان در یک تظاهرات، اقدام به بستن چند جاده در نزدیکی شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان کرده و باعث اختلال در ترافیک خودرویی شده و چند مدرسه را مجبور به تعطیلی کردند.
https://mardomefarda.ir/vdccoiqs.2bq0m8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین