تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴
تعداد نظر۳
جالب است ۱
وزارت دفاع ارمنستان از حمله نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی این کشور در بخش شرقی مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان خبر داد.
باکو به مواضع نظامی ارمنستان حمله کرد
به گزارش مردم فردا،وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در حدود ساعت 22:10 شب گذشته (دوشنبه)، یگان نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان در بخش شرقی مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان تیراندازی کرد.

رسانه‌های ارمنستان به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کردند که نیروهای نظامی ایروان نیز در اقدامی متقابل، حملات نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را دفع کردند و تلفاتی از سوی نیروهای ارمنستان برجای نمانده است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به خبرگزاری «آذرتاج» گفته است که ساعت 23:00 شب دوشنبه، یگان نیروهای مسلح ارمنستان مواضع جمهوری آذربایجان را در منطقه داغستان مورد حمله قرار داده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: «یگان‌ ارتش (جمهوری) آذربایجان که در این مسیرها مستقر شده بودند اقدامات تلافی‌جویانه کافی انجام داده‌اند».

اخیراً تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشدید شده است به طوریکه رئیس پارلمان ارمنستان که به روسیه سفر کرده روز دوشنبه در دیدار با مقام‌های ارشد این کشور خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان را خواستار شد.

چندی قبل، وزیر خارجه روسیه در نشست سران سازمان‌های امنیتی و دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه از امکان استفاده از ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی برای حل مناقشه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که امکان استفاده از ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی برای کمک به ایجاد شرایط مساعد در اجرای توافقات بین سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه و عادی سازی روابط بین باکو و ایروان از جمله امضای توافقنامه مناسب، مورد بحث قرار گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcdso0f.yt0ss6a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

احمد
مرگ بر ارمنستان
عباس
اذربایجان بایدهرچه زودتر زنگزورراازادکند تاحساب کار به دست
ارمنیهای افراطی بی صفت بیاد یاشاسین ازربایجان وارتش قهرمانش
عباس
من بجای جناب علیف بودم کل به اصتلاح ارمنستان رافتح میکردم وبه اغوش وطن اصلیش که اذربایجان باشدبرمیگرداند
م ولی واقعاجناب علیف صبورندوخیشتنداری میکنند
آخرین عناوین