تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
جالب است ۰
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ملاقات با مقام آمریکایی آخرین تحولات در منطقه و تنش با ارمنستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.
رایزنی باکو با واشنگتن درباره تنش با ارمنستان
به گزارش مردم فردا،وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در شهر «باکو» در دیدار با فرستاده آمریکا آخرین تحولات در زمینه تنش با ارمنستان را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار با مشاور ارشد آمریکا روند عادی سازی و توافق صلح با ارمنستان را مورد بحث قرار داد.


در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «در این دیدار چشم‌اندازهای آتی روند مذاکرات توافقنامه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان و سایر موارد مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

بایراموف در ملاقات با مقام آمریکایی مدعی اشغال 8 روستای  جمهوری آذربایجان و مچنین تحریک‌های نظامی و سیاسی منظم ارمنستان  و عدم اجرای تعهدات ایروان به توافقنامه سه جانبه شد.

این بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است:« بایراموف گفت که دو نظامی آذربایجان اسیر شده در ارمنستان مورد خشونت فیزیکی قرار گرفتند و آزادی فوری آنها حائز اهمیت است.»

این گزارش حاکیست، آمریکا همکاری‌های نظامی قابل توجهی با جمهوری آذربایجان دارد و هر ساله دوره‌های نظامی برای مقامات ارشد نظامی باکو برگزار می‌کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته  اعلام کرد فرمانده نیروی هوایی این کشور که معاون وزیر دفاع هم هست، در سفر به آمریکا با همتای خود دیدار و رایزنی کرد.

 وزیر خارجه روسیه اخیرا اظهار داشت که غرب از چند سازمان غیردولتی در «قفقاز جنوبی» برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری  با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل دخالت در مذاکرات صلح بین ایروان و باکو انتقاد کرد.

لاوروف غرب را به تلاش‌های پنهان برای تضعیف معماری امنیتی منطقه قفقاز از طریق حملات دیپلماتیک و تلاش برای سرکوب توافقات بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد.

لاوروف تاکید کرد که مسکو نه فرصت و نه نیازی برای توسعه گفت‌وگو با غرب در قفقاز جنوبی می‌بیند. لاوروف گفت: «ما می‌بینیم که غرب چه اهدافی را در قفقاز جنوبی دنبال می‌کند. آنها را پنهان نمی‌کند و هدفش جدا کردن روسیه از منطقه است.»

لاوروف اظهار داشت که غرب از چندین سازمان غیردولتی در قفقاز جنوبی برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdca0on6.49n0015kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین