تاریخ انتشار :شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
جالب است ۰
لاوروف گفت، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در صورت امتناع در برقراری ارتباط با رویدادهای بیشتری روبرو خواهند شد.
هشدار لاوروف به ارمنستان و جمهوری آذربایجان
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در پی گفت‌وگو با جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: حوادث در هر درگیری اجتناب ناپذیر است اما اگر هر بار پس از هر حادثه‌ای هر یک از طرفین از دور مذاکره خارج شوند، مدت طولانی‌تری این درگیری‌ها تکرار خواهند شد.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره امتناع ارمنستان برای شرکت در یک نشست سه جانبه در مسکو گفت: نیروهای صلح‌بان روسیه در قره‌باغ تلاش می‌کنند تا رویدادهای منطقه را در سریعترین زمان ممکن و بر اساس دستورعمل و پیشنهاد راه حل‌های قاطعانه حل و فصل کنند.

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه اوایل روز جمعه تلفنی صحبت کرده و مراتب تاسف خود را بابت تصمیم ارمنستان ابراز کردند، چون ایروان از شرکت در مذاکراتی که قرار بود ۲۳ دسامبر در مسکو و به منظور دستیابی به یک توافق صلح بین ایروان و باکو برگزار شود، امتناع کرد.

۲۲ دسامبر ۲۰۲۲، گزارش شد که ارمنستان خواستار تعلیق نشست مذکور به دلیل اوضاع در کریدور لاچین شده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت، مسکو بیش از هرکسی به برقراری صلحی با دوام بین ایروان و باکو مشتاق است.

وی افزود: ما معتقدیم که لازم است از هیچ تلاشی برای نزدیکتر کردن مواضع طرفین دریغ نکنیم. در مقطعی این تصور وجود داشت که پیشنهادهای جمهوری آذربایجان که با استقبال مثبت طرف ارمنی مواجه شد، مبنایی برای یک سند قانونی مربوطه خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcb9ab8.rhbsfpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین