تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
دستگاه‌های امنیتی روسیه از افزایش چشمگیر حملات نیرو‌های اوکراینی به خاک این کشور خبر دادند.
افزایش حملات نیروهای اوکراینی به خاک روسیه
به گزارش مردم فردا،دستگاه‌های امنیتی روسیه (FSB) یکشنبه «افزایش چشمگیر» شلیک‌های اوکراین را به سرزمین‌های مرزی روسیه محکوم کردند. در هفته‌ای که گذشت، یک نفر در این مناطق کشته شد و پنج نفر زخمی شدند.

اف اس بی، که مسئولیت کنترل مرز‌ها را نیز برعهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از اوایل اکتبر، شمار حملات از طرف نیرو‌های مسلح اوکراین علیه سرزمین‌های مرزی روسیه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است».

از جمله این مناطق مرزی می‌توان به منطقه بلگورود، هم مرز با خارکیف اوکراین، اشاره کرد. از آغاز سپتامبر، نیرو‌های کی یف هزاران کیلومتر مربع از این منطقه و حتی تا نزدیکی مرز را باز پس گرفتند. بنابراعلام این منبع، مناطق بریانسک و کورسک روسیه نیز هدف قرار گرفتند.

بنابراعلام این منبع، طی هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ بمباران به ۳۲ منطقه ثبت شد. در این بمباران‌ها از سامانه راکت انداز چندگانه، شلیک‌های توپخانه ای، خمپاره و پهپاد استفاده شد.

دستگاه‌های امنیتی روسیه اعلام کردند، در بمباران‌های اوکراین «یک ساکن محلی کشته شد و پنج نفر از جمله یک کودک زخمی شدند. دو ایستگاه برق، ۱۱ ساختمان مسکونی و دو ساختمان اداری نیز تخریب شدند و هشت ایست بازرسی مرزی نیز تخریب شد.

رومان استاروووئیت فرماندار منطقه کورسک نیز یکشنبه نیرو‌های اوکراینی را به بمباران صومعه گورنالسکی سنت-نیکلاس در مرز دو کشور متهم کرد. وی افزود: «در این حمله فردی کشته نشد. یکی از خمپاره‌ها به ساختمان اصابت کرد و آتش به زودی مهار شد».

سرزمین‌های روسیه پیش از این و طی هفت ماه گذشته بار‌ها هدف شلیک‌ها قرار گرفته اند. در تاریخ ۱۲ سپتامبر، در حمله به یک ایست بازرسی مرزی روسیه یک نفر کشته شد و چهار نفر زخمی شدند. خانه‌های مسکونی و خطوط برق نیز خسارت دیدند.

در ماه ژوئیه، ارتش روسیه، کی یف را به اینکه سه موشک به شهر بلگورود شلیک کرده، متهم کرد. در ماه آوریل نیز یک انبار نفت در ۴۰ کیلومتری مرز هدف قرار گرفت. بنابراعلام روسیه، بالگرد‌های اوکراینی این منطقه را هدف قرار دادند.
https://mardomefarda.ir/vdcfxmdy.w6dm1agiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین