تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
قرقیزستان به طور یک‌جانبه مانورهای نظامی مشترک شش کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را کمتر از یک روز قبل از شروع این مانورها در خاکش لغو کرد.
قرقیزستان رزمایش تحت رهبری روسیه در خاک خود را لغو کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه اینترنتی "پولیتیکو"، وزارت دفاع قرقیزستان دلیل لغو این رزمایش فرماندهی و ستاد تحت عنوان رزمایش "برادری نابودنشدنی ۲۰۲۲" را که قرار بود از امروز دوشنبه تا جمعه در مناطق بادخیز مرتفع شرقی این کشور برگزار شود، مشخص نکرد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، قرار بود در این رزمایش پرسنل ارتش‌های اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان شرکت کنند و تمرکز آن بر تامین آتش‌بس باشد. ناظرانی متعلق به پنج کشور دیگر از جمله صربستان، سوریه و ازبکستان نیز به این رزمایش دعوت شده بودند.

این اقدام بیشکک نشان می‌دهد، ممکن است تنش‌ها در داخل این ائتلاف که در اوایل دهه ۱۹۹۰ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت، در حال بالا گرفتن باشد. ماه گذشته میلادی، ارمنستان از رزمایش دو هفته‌ای که توسط این سازمان در قزاقستان برگزار شد، کنار کشید. این اتفاق پس از آن افتاد که ارمنستان از این سازمان به دلیل عدم جانبداری از خودش بعد از وقوع درگیری گسترده‌ای در ماه سپتامبر در مرز با جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی عملاً درخواست ایروان برای کمک نظامی را که ساعاتی پس از آغاز آن درگیری‌ها مطرح شد رد کردند و پاسخ خود به آن وضعیت را به اعزام هیات‌های حقیقت‌یاب به آن مرز محدود کردند. مقامات ارمنستان، دولت جمهوری آذربایجان در باکو را به استفاده از توپخانه سنگین و پهپادهای جنگی برای حمله به مواضع ارتش ارمنستان متهم کرده بودند.
https://mardomefarda.ir/vdcco1qs.2bq1m8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین