تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
جالب است ۰
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه طبق برنامه در حال تکمیل دریافت تسلیحات و تجهیزات نظامی از گروه واگنر هستند.
بیانیه مسکو درباره تسلیحات و تجهیزات «واگنر»
به گزارش مردم فردا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه در ارتباط با تسلیحات و تجهیزات گروه واگنر در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه طبق برنامه در حال تکمیل دریافت تسلیحات و تجهیزات نظامی از گروه واگنر هستند.
وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد: بیش از ۲ هزار قطعه تجهیزات و سلاح از جمله صدها تانک، سامانه موشکی چندگانه گراد، اوراگان، سیستم پدافند هوایی پانتسیر، پایه های توپخانه خودکششی، نفربرهای زرهی و غیره منتقل شده اند.
بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: در میان تجهیزات انتقال یافته، ده ها تجهیزات هرگز در شرایط جنگی مورد استفاده قرار نگرفته اند. همچنین بیش از دو و نیم هزار تُن انواع مهمات و حدود ۲۰ هزار اسلحه کوچک از واگنر دریافت شده است.
وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: تمام تجهیزات و سلاح ها به مناطق پشت جبهه ها تحویل داده می شوند، جایی که واحدهای تعمیر و ترمیم نیروهای مسلح فدراسیون روسیه تعمیر و نگهداری و آماده سازی را برای استفاده انجام می دهند.
شورش کوتاه و نافرجام پریگوژین که در جریان آن شهر جنوبی روستوف به طور موقت به تصرف نیروهای واگنر درآمد، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به پایان رسید و فیصله پیدا کرد.
پریگوژین، ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.
پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.
پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت اما لوکاشنگو هفته گذشته گفت که او به روسیه بازگشته و نیروهای واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcgq39q.ak9yz4prra.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین