تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۳
جالب است ۰
به تازگی اطلاعات جدیدی درباره تراشه پرچم‌دار اپل موسوم به M2 Extreme منتشر و برخی از مشخصات آن افشا شده است. به نظر می‌رسد تراشه M2 Extreme کوپرتینویی‌ها به حداکثر 48 هسته پردازشی و 160 هسته گرافیکی مجهز شده و از ۳۸۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند.
مشخصات تراشه M2 Extreme اپل فاش شد
به گزارش مردم فردا،اپل با معرفی نسل بعدی تراشه‌های اختصاصی خود، یعنی سری M2، چرخه‌ جدیدی را آغاز کرد. این تراشه در مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ استفاده شد و انتظار می‌رود اواخر ماه جاری، شاهد معرفی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max باشیم.

اما به نظر می‌رسد اپل مدل دیگری از سری M2 را در دست ساخت دارد و ظاهراً این شرکت قصد دارد M2 Extreme را نیز به جمع خانواده‌ تراشه‌های پرچم‌دار خود اضافه کند.

اپل با معرفی تراشه‌ M1 تصمیم گرفت که نسل جدید تراشه‌های خود را از نظر مشخصات سخت‌افزاری دو برابر قدرتمند‌تر از قبل طراحی کند. طبق این استراتژی می‌توان مشخصات احتمالی چیپست M2 Extreme را نیز حدس زد.بر همین‌ اساس تراشه M2 به ۸ هسته‌ پردازشی و 10 هسته گرافیکی مجهز شده و حداکثر از ۲۴ گیگابایت حافظه‌ رم پشتیبانی می‌کند. این اعداد در تراشه M2 Pro به پردازنده‌ مرکزی ۱۰ هسته‌ای ، گرافیک ۲۰ هسته‌ای و حداکثر ۴۸ گیگابایت حافظه‌ رم می‌رسد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تراشه M2 Max هم به پردازنده‌ مرکزی تا ۱۰ هسته و گرافیک ۴۰ هسته‌ای مجهز شده و حداکثر از ۹۶ گیگابایت حافظه‌ رم پشتیبانی می‌کند. طبق پیش‌بینی‌ها تراشه M2 Ultra از پردازنده‌ مرکزی ۲۴ هسته‌ای، گرافیک ۸۰ هسته‌ای و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ رم بهره می‌برد.

این اعداد و ارقام در تراشه M2 Extreme به پردازنده‌ مرکزی ۴۸ هسته‌ای، گرافیک ۱۶۰ هسته‌ای و پشتیبانی از حداکثر ۳۸۴ گیگابایت حافظه‌ رم خلاصه می‌شود.

پیش از این شایعه شده بود که اپل در حال ساخت تراشه‌ ۴۰ هسته‌ای جدید برای مک‌ پرو بعدی خود است. گفته‌ می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌ها، نسل بعدی مک‌ پرو با نام رمز Jade 2C-Die و Jade 4C-Die احتمالاً به تراشه‌ای مجهز خواهد شد که از ۲۰ تا ۴۰ هسته‌ پردازشی بهره خواهد برد.

شنیده‌ها حاکی از آن است این چیپست شامل ۳۲ یا ۱۶ هسته‌ اصلی با عملکرد بالا و ۴ یا ۸ هسته‌ بهینه خواهد بود. علاوه‌ بر این، احتمال دارد این تراشه با گرافیک ۶۴ هسته‌ای یا ۱۲۸ هسته‌ای عرضه شود.

در مقام مقایسه باید گفت که تراشه‌ بهترین مدل مک‌ پروهای امروزی به حداکثر ۲۸ هسته‌ پردازشی مجهز شده‌اند. اپل همچنین قصد دارد از فناوری ۳ نانومتری در ساخت تراشه‌های جدید خود بهره ببرد.

البته هنوز مشخص نیست تراشه‌های ۳ نانومتری این شرکت چه زمانی دردسترس قرار خواهند گرفت. تراشه M2 Extereme با ۴۰ یا ۴۸ هسته احتمالاً در مک‌ پرو پرچم‌دار اپل استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود این دستگاه سال آینده میلادی معرفی شود. پیش از این شایعه شده بود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مک‌ پرو M1 است. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت تصمیم گرفته از تراشه‌های سری M2 در این کامپیوتر استفاده کند.
https://mardomefarda.ir/vdchwznz.23nxkdftt2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما