تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۹
جالب است ۰
شواهد حاکی از آن است که اپل نسل بعدی مک مینی را با دو تراشه M2 و M2 پرو دردسترس قرار خواهد داد.
نسل بعدی مک مینی با دو پیکربندی عرضه خواهد شد
به گزارش مردم فردا، اپل سه‌شنبه گذشته نخستین رویداد بهاری خود در سال ۲۰۲۲ را به‌منظور رونمایی از محصولات سخت‌افزاری جدید برگزار کرد؛ اما برخلاف انتظارات، در این رویداد خبری از نسل بعدی مک مینی با تراشه M2 نبود. حال گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی کامپیوتر یادشده را با دو پیکربندی تراشه M2 رونمایی و روانه بازار کند.

در این گزارش آمده است که مک مینی می‌تواند نخستین محصول اپل باشد که به نسل بعدی تراشه‌های اختصاصی این شرکت مجهز خواهد بود. گفته می‌شود مک مینی بعدی با اسم رمز «J473» از تراشه سطح پایه M2 قدرت خواهد گرفت که از قرار معلوم، مبتنی بر تراشه A15 خواهد بود و همان CPU هشت هسته‌ای M1 را حفظ خواهد کرد؛ بااین‌تفاوت که بخش گرافیکی می‌تواند پذیرای ۱۰ هسته‌ی جدید باشد که درواقع دو هسته بیشتر از نسل گذشته است.

البته به‌نظر می‌رسد که اپل پیکربندی دومی را نیز برای مک مینی ۲۰۲۲ در نظر گرفته باشد که درحال‌حاضر با نام رمز «J474» شناخته می‌شود و منابع می‌گویند که این رایانه کوچک می‌تواند دارای گزینه پردازشی M2 Pro نیز باشد؛ تراشه‌ای که ظاهراً از ۱۲ هسته‌ی پردازشی متشکل از ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی ضعیف بهره می‌گیرد. در مقام مقایسه، جالب است بدانید که M1 Pro دارای ۱۰ هسته پردازنده مرکزی (CPU) است.

با استناد به گزارش‌های قبلی، اپل مک مینی جدید را به شاسی کاملاً بازطراحی‌شده مزین خواهد کرد که از قضا، ضخامت کمتری نسبت به نسل گذشته خواهد داشت. به‌طور کلی، مک مینی می‌تواند گزینه بسیار محبوبی برای افرادی باشد که برای اولین بار قصد ورود به اکوسیستم مک را دارند. افزون‌براین، قدرت پردازشی درخورتوجه تراشه M2 Pro افراد و کسب‌وکارهای حرفه‌ای را نیز تا حدودی به خرید این محصول ترغیب می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdci.vawct1au5bc2t.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما