تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۶
جالب است ۰
همانطور که انتظار داشتیم، مدل‌های استاندارد نسل جدید آیفون یعنی آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس بدون تراشه‌ی جدید به دست کاربران می‌رسند و مجهز به تراشه‌ی قدیمی A15 هستند. البته تراشه‌ی استفاده شده برای دو گوشی همان A15 موجود در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ است که نسبت به مدل معمولی این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر ۱ هسته‌ی پردازشی بیشتر دارد.
آیفون ۱۴ با تراشه قدیمی A15 راهی بازار می‌شود
به گزارش مردم فردا،بعد از آیفون ۳G که در سال ۲۰۰۸ با مشخصات تقریبا تکراری با نسل قبلی معرفی شد، این اولین باری است که نسل جدید آیفون‌های پرچم‌دار تراشه‌ی جدید دریافت نمی‌کنند. از طرف دیگر، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مجهز به چیپست تازه‌نفس A16 هستند که طبق ادعای اپل، انرژی بسیار کمتری را نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کند. البته از نظر تعداد هسته‌ها، تفاوتی با A15 ندارد ولی ظاهرا هسته‌ها از نظر عملکردی بهبود پیدا کرده‌اند.

همانطور که گفتیم، چنین کاری اصلا غیرمنتظره نبود زیرا از ماه‌ها قبل افشاگران مختلفی در مورد این موضوع اطلاع‌رسانی کرده بودند. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که این تصمیم به خاطر مشکل جهانی کمبود تراشه اتخاذ شده است. از طرف دیگر به دلیل تورم جهانی، قیمت قطعات مختلف افزایش پیدا کرده و اپل با این کار قیمت ساخت آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را کاهش داده تا سود حاصل از فروش آن‌ها کاهش پیدا نکند.

اگرچه چیپست A15 از تمام جدیدترین تراشه‌های موجود در بازار قدرت بیشتری دارد، اما در این میان باید بحث آپدیت نرم‌افزاری را مطرح کنیم. باید ببینیم آیا در نهایت مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ یک یا دو آپدیت iOS کمتر نسبت به مدل‌های پرو دریافت می‌کنند یا نه.
https://mardomefarda.ir/vdci3zaz.t1arq2bcct.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما