تاریخ انتشار :شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
جالب است ۰
دستیار ارشد رئیس‌جمهورر اوکراین مدعی رقابت تسلیحاتی جهانی درصورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای شد.
ادعای اوکراین درخصوص شروع رقابت هسته‌ای در جهان
به گزارش مردم فردا،مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، ادعا کرد که درصورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای، جهان وارد رقابت تسلیحاتی می‌شود.

به گزارش وبگاه تلگراف، «میخائیلو پودولیاک» مشاور ارشد زلنسکی، در این باره مدعی شد: «اگر ولادیمیر پوتین بمب هسته‌ای را بر سر اوکراین بیاندازد، یک مسابقه جهانی تسلیحات هسته‌ای را به راه خواهد انداخت، کشور‌های مجهز به سلاح هسته‌ای باید مانع از اقدام روسیه در مورد تهدیدات هسته‌ای شوند.»

او در ادامه مصاحبه خود با تلگراف ادعا کرد «روسیه به جنگ یک کشور غیرهسته‌ای رفته است و از آنجا که نمی‌تواند در یک جنگ معمولی و متعارف پیروز باشد، تهدیدات هسته‌ای خود را شروع کرده است. سلاح‌های هسته‌ای تنها ضمانت دفاع ملی خواهد بود یا برعکس نشان می‌دهد از بمب به شکل تهاجمی هم استفاده می‌شود. در این حالت این یک مشکل جهانی خواهد بود.» پودولیاک در آخر هم اعلام کرد که اوکراین همچنان به دفع حملات روسیه ادامه می‌دهد.

شب گذشته دولت بایدن در هشدار‌هایی محرمانه به پوتین اخطار داد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین می‌تواند پیامد‌های سنگینی به همراه داشته باشد. برخی مقامات آمریکایی می‌گویند بایدن پیش‌تر نیز به صورت علنی به ولادیمیر پوتین درمورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین اخطار داده بود.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود مدعی شدند که دولت بایدن فعلاً قصد ندارد درمورد جزئیات این عواقب و چگونگی واکنش واشنگتن به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از سوی روسیه بپردازد.

کرملین در روز‌های گذشته رسماً اعلام کرده ممکن است برای دفاع از تمامیت ارضی خود و مقابله با دخالت‌های گسترده آمریکا در منطقه از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد روسیه بر اساس دکترین نظامی خود، در صورتی که با تهدیدی موجودیتی مواجه شود برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbszb8.rhb5zpiuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین