تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
در حالی که بسیاری از متحدان غربی اوکراین زنگ خطر را درباره وضعیت ناگوار ارتش این کشور در جنگ و روند فتوحات اخیر روسیه شامل شهر راهبردی «آودیوکا» به صدا در آورده‌اند، نخست وزیر ژاپن مدعی آنچه «تعهد بلندمدت کشورش به بازسازی اوکراین» خواند شد.
توکیو کنفرانس بازسازی اوکراین برگزار کرد
به گزارش مردم فردا،«فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی در کنفرانسی که کشورش میزبانی و با مشارکت دولت و سازمانهای تجاری برای بازسازی اوکراین سازماندهی کرده مدعی شد تعهد به حمایت از بازسازی اوکراین «سرمایه گذاری در آینده» است.
کیشیدا گفت: همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی ژاپن برای یک شراکت بلند مدت بر پایه فراگیری، بشردوستی و همینطور فن آوری و دانش صورت خواهد گرفت.
کیشیدا بر اهمیت سرمایه‌گذاری در سراسر صنایع برای توسعه آینده اوکراین و تضمین برآورده شدن نیازهای اوکراین تاکید کرد.
بیش از ۵۰ توافق همکاری از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی اوکراین و ژاپن امضا شد و کیشیدا گشایش یک دفتر تجارت دولتی جدید در کی‌یف را اعلام کرد.
نخست وزیر ژاپن ادعا کرد بازسازی اوکراین به معنی «سرمایه گذاری در آینده» است.
او ادامه داد: «در همین لحظه جنگ در اوکراین هنوز ادامه داشته و وضعیت آسان نیست. حمایت از بازسازی اقتصادی، فقط سرمایه‌گذاری برای آینده اوکراین نیست بلکه همچنین سرمایه گذاری در ژاپن و کل جهان است.»
این کنفرانس در حالی برگزار شده که کشورهای آمریکایی و غربی همچنان متمرکز بر کمک نظامی به کی‌یف بوده و اخیرا رسانه‌های غربی زنگ خطر را درباره فروپاشی ارتش کی‌یف به صدا در آورده‌اند.
«دنیس شمیهال»، نخست وزیر اوکراین سرپرستی هیات این کشور که در کنفرانس «حمایت از رشد و بازسازی اقتصادی اوکراین» در توکیو شرکت کرد را بر عهده داشت.
هیات مقامات ژاپن تحت سرپرستی فومیو کیشیدا، شامل یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه این کشور و ماساکازو توکورا، رئیس شرکت تجاری قدرتمند «کیدانرن» بود. حدود ۱۰۰ مقام ارشد متعلق به شرکتهای سرشناس ژاپنی نیز در این کنفرانس شرکت داشتند.
ژاپن و اوکراین در بیانیه مشترک خود در خاتمه این کنفرانس مدعی شدند «تحریم ها علیه روسیه یک ابزار موثر و ضروری برای بازداشتن فعالیت های نظامی روسیه است».
https://mardomefarda.ir/vdccx1qi.2bq1p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین