خودروسازان و مشتریان در حالی چشمانتظار تعیینتکلیف قیمت کارخانهای خودروها در سال جدید هستند که به نظر میرسد سیاستگذار به جای اصلاح یکباره قیمت، مدل «خودرو به خودرو» را پیش گرفته است.
در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم شاهد وعدههای خودرویی نبودیم. در این بین واردات کارکردهها بیش از دیگر قولوقرارهای دولت، بزرگ و عجیب به نظر میرسید. این سوال از ابتدا مطرح بود که وقتی اراده و ارزی برای واردات خودروهای نو وجود ندارد، چطور دولت طرح واردات کارکردهها را به مجلس ارسال کرده است.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودروی تهران از ابطال بیش از 80 پروانه کسب نمایشگاهداران خودرو در تهران به دلیل رکود حاکم بر بازار خبر داد.
کارشناس بازار خودرو بیان کرد: بازار خودرو، فروردین ۱۴۰۳ را به صورت طوفانی آغاز کرد و با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت خودروها رشد زیادی داشتند. اگر چه قیمتها بالا رفته است، اما بسیاری از خریداران هنوز هم روی خوشی به بازار نشان نمیدهند و معاملات، آنطور که باید انجام نمیگیرد.
در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو متوقف شده است و آن دسته از افرادی که نیازمند خرید خودرو بودند معاملات را انجام داده و مابقی افراد نگران از ضرر و زیان خرید و فروش خود را به سال آینده موکول کردند.
نمایندگان بخش خصوصی در نشست یازدهم کمیسیون حملونقل اتاق بازرگانی تهران که با حضور نماینده سازمان ملی استاندارد برگزار شد، بار دیگر بر فراهم نبودن زیرساختهای عمل به استانداردهای ۸۵ گانه تولید خودروی تجاری تاکید کردند و خواستار تعویق اجرای برخی از آنها به بعد از رفع تحریم و تامین زیرساختهای لازم شدند.
برای مشارکتکنندگان در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودروها که نوبت تخصیص آنها به فصول بعدی (سال ۱۴۰۳) افتاده است، از چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ دی ماه) این امکان فراهم شد که بتوانند، خودروی خود را با دو محصول سایپا، جایگزین کنند؛ با توجه به فرصت در نظر گرفته شده، امشب این مهلت به پایان خواهد رسید.
روز گذشته دو مصوبه خودرویی از سوی هیات دولت منتشر شد. اولین مصوبه مربوط به انتشار آییننامه ثانویه خودروهای وارداتی صفر بود و در دومین مصوبه نیز سود بازرگانی محصولات برقی اعلام شد.
در همه جای دنیا عرف این است که هر شرکت خودروسازی بعد از ارائه نسخه معمولی از یک ماشین، نسخه بهبودیافته و فیسلیف شده آن اتومبیل را به بازار عرضه کرده و جانشین خودروی قدیمی کند. در ایران اما متاسفانه به دلایل مختلف، خودروسازان همزمان با عرضه نسخه جدید، تولید آن مدل قدیمی را نیز ادامه میدهند تا بلکه مشتری بیشتری بهدست آورند.
ساینا دندهای و تیبا که نیمه اول دهه ۹۰ بهاسم جانشین پراید به بازار تزریق شدند، از فهرست محصولات تولیدی سایپا خط خوردند و پژو ۲۰۰۸ و امویام X۳۳ که دوتا از شاسیبلندهای مونتاژی معروف در سالهای اخیر بهحساب میآیند، بههمین سرنوشت دچار شدند.
در حالی شورای رقابت با چراغ سبز وزارت صمت، مجوز گرانی ۸محصول ایران خودرو به بهانه نصب آپشن جدید را داده که باید پرسید، آیا صرفا با نصب آپشن، نام خودروی جدید می توان بر آن گذاشت و قیمت را افزایش داد؟البته هنوز درباره این آپشنها هم اطلاع رسانی نشد.
هر یک از ماشینهای معرفی شده در این مقاله دارای امکانات مختلفی هستند که خریداران متناسب با نیاز خود میتوانند یکی از آنان را جهت خرید انتخاب کنند. برای خواندن اخبار خودرو میتوانید به ساناپرس مراجعه نمایید.
سامانه یکپارچه خودرو در اطلاعیهای جدید اعلام کرد: آن دسته از ثبتنامکنندگان خودروهای چانگان وارداتی که هنوز از سوی سایپا پیامک دعوتنامه دریافت نکردهاند، از امروز (یکشنبه ۱۶ مهر ماه) به مدت دو روز فرصت دارند تا در صورت تمایل خودروی چانگان خود را با خودروهایی که در مراحل بعدی عرضه میشوند، تغییر دهند؛ در غیر این صورت در لیست انتظار شرکت سایپا باقی ...