تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
جالب است ۰
آمریکا و کره جنوبی نخستین رزمایش هوایی مشترک خود را در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با کره شمالی برگزار کردند.
آمریکا و کره جنوبی نخستین رزمایش هوایی مشترک خود را برگزار کردند
به گزارش مردم فردا،نیروی هوایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی نخستین رزمایش هوایی مشترک را در بحبوحه افزایش تنش ها با کره شمالی برگزار کردند.

براساس این بیانیه، در این رزمایش مشترک هوایی 30 فروند هواپیما شامل جت های  F-35A, F-15K, KF-16 و FA-50 متعلق به کره جنوبی به همراه جت های F-16 و F-35A متعلق به نیروی هوایی آمریکا، مانور مشترک هوایی برگزار کردند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، در این بیانیه آمده است هدف از برگزاری این رزمایش، ارتقای توانایی های عملیاتی مشترک دو طرف از طریق آموزش های واقعی و ارتقای عملکرد نسل پنجم جنگنده های F-35A است که توسط هر دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.  

این رزمایش که از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت چهار روز در سئول ادامه داشت، نخستین نمایش عمومی هواپیماهای جنگی آمریکا در این کشور از سال 2017 بود.

جنگنده های F-35A ارتش آمریکا هفته گذشته برای انجام این رزمایش مشترک با کره جنوبی، وارد سئول پایتخت این کشور شده بودند.

این رزمایش پس از توافق مشترک جو بایدن با یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در ماه مه برگزار شد. در آن زمان بایدن اعلام کرد واشنگتن می تواند در صورت لزوم  تجهیزات نظامی استراتژیک خود را در زمان مناسب و با همکاری قبلی، بکار گیرد.

این در حالی است که سال گذشته کره شمالی، رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی را که در مارس 2021 برگزار کرده بودند، محکوم کرد.

تنش ها در شبه جزیره کره در سال 2021 و پس از آنکه سئول و پیونگ یانگ هر کدام برای نشان  دادن توانایی های نظامی خود رزمایش هایی را برگزار کردند، شدت گرفته و آزمایش های موشکی و هسته‌ای متعدد کره شمالی یکی دیگر از عوامل ایجاد تنش درشبه جزیره کره است.

ارتش آمریکا و کره جنوبی آگوست سال گذشته نیز رزمایش مشترکی را برگزار کردند که این امر باعث آزردگی خاطر کره شمالی و انتقاد شدید آن کشور شد.

آمریکا و کره جنوبی به صورت معمول در بهار و تابستان اقدام به برگزاری رزمایش نظامی می کنند.
https://mardomefarda.ir/vdce.78objh8on9bij.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین